וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות הימ"מ: מסלול הגיוס החדש של הצעירים החרדים במשטרה

28.12.2018 / 10:43

המשטרה החליטה לפתוח את שורות הימ"מ לתפקידים תומכי לחימה כדי לעודד גיוס צעירים חרדים. בנוסף לכך, כמה יחידות מבצעיות במשטרה יעודדו גיוס במגזר החרדי, בדומה למסלול הגיוס לצה"ל

צילום: דוברות משטרה, עריכה: טל רזניק

במשטרה החליטו לעודד גיוס של צעירים חרדים לשירות סדיר בשורותיה, במקביל למסלול הגיוס לצה"ל שברובו משתבצים הצעירים החרדים במסגרת גדודי "הנח"ל החרדי". במסגרת זו, הוחלט בימים האחרונים לפתוח את שערי יחידת העלית ימ"מ כדי לגייס צעירים חרדים לשירות סדיר. בשלב זה, מתכוונים בימ"מ לגייס את הצעירים החרדים לתפקידי תומכי לחימה כמו עזרי חבלן, מודיעין טקטי, טכנולוגיה, אבטחה ועוד.

המטרה של המשטרה היא כפולה: מחד היא פועלת להגדיל את אחוז המתגייסים לשירות חובה בקרב האוכלוסייה החרדית, ובנוסף לכך, לקרב חלקים נכבדים מקרב אותה אוכלוסייה לשורות המשטרה. על פי שני הכללים הללו, החליטו במשטרה לעודד יחידות לקלוט לשירות חובה חיילים חרדים, כשעל כל תקן של חייל סדיר שיאויש על ידי חייל חרדי, תקבל היחידה תקן סדיר נוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
"כמו אחרוני העבריינים": סערה בעקבות דברי הליכוד נגד היועמ"ש
נורתה מטווח קצר בסמטה: אם לשלושה בת 29 נרצחה ברמלה
"רחובות הכפר כילא התמלאו בבטון": מבצע "מגן צפוני" מתקרב לקיצו

רמבו הכלב שעזר לתפוס את המחבל מברקן. דוברות משטרת ישראל
לוחמי ימ"מ/דוברות משטרת ישראל

בנוסף לתכנית גיוס תומכי הלחימה בימ"מ, החלו כמה יחידות מבצעיות במשטרה להיערך לגיוס צעירים חרדים לשירותם. זאת בדומה למסלול הגיוס לצה"ל, ברובו השיבוצים של הצעירים החרדים הם במסגרת גדודי "הנח"ל החרדי", שרק לפני כשבוע עמדו לוחמיו מול גל הטרור החדש ביהודה ושומרון ושניים מלוחמיו נהרגו בפיגוע בטרמפיאדה בעפרה ולוחם נוסף נפצע אנוש.

במטה משמר הגבול הכינו בימים האחרונים סרט כדי לעודד את הצעירים החרדים להתנדב למסלול שירות בימ"מ. בסרט שולבו קטעים מפעילויות מבצעיות ומאימוני יחידת העלית. בימ"מ מקווים כי צעירים רבים מהמגזר החרדי יבקשו להצטרף לשירות ביחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully