וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה ההמונית מהנשיא טראמפ? וואלה! גלובל

27.12.2018 / 17:00

למה אין תמונות מנהיגים בתערוכות צילומי העיתונות? מה מלמד אותנו הסרט על דיכוי מחאת תלמידים במזרח גרמניה? וגם, צפו: כך התפרק הקבינט של דונלד טראמפ. וואלה! גלובל בתכנית סוף שנה

אולפן

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח התכנית נהרי מתייחס לשנה האזרחית החדשה ולנפילות בבורסה שקדמו לה. האם שילוב של קריסת שווקי מניות עם מלחמת סחר ומכסים תכניס את העולם למיתון ב-2019?

במרכז התכנית משוחח נהרי עם דנה וולפיילר-ללקין, יוזמת ומנהלת "עדות מקומית" ו-World Press Photo, התערוכות המקומית והעולמית לצילומי עיתונות המוצגות בימים אלה, זו השנה העשירית, במוזיאון ארץ ישראל. מתוך 7,000 עבודות שהוגשו על ידי כ-350 צלמות וצלמים מקצועיים נבחרו כ-180.
מה סוד קסמן של התערוכות המצליחות? למה אין בהן תמונות מנהיגים, מקומיים ועולמיים (חוץ מזו שנבחרה ל"תמונת השנה" בישראל)? ומה אנחנו יכולים ללמוד מהמראות הקשים שמציגות כמה מהתמונות?

בהמשך התכנית נהרי משוחח עם העיתונאי המומחה לגרמניה וידידו הוותיק דוד ויצטום על הסרט הגרמני "שתיקה רועמת" שמוצג בימים אלה בארץ, המספר על מחאה קטנה של תלמידי תיכון במזרח גרמניה בזמן המרד ההונגרי ב-56' שמקימה עליהם את שלטונות הדמוקרטיה העממית. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומתברר שהיו כמה סיפורים כאלה על תלמידי תיכון בצידה המזרחית של המדינה האירופית שהעזו להפגין.
ויצטום לוקח אותנו אל התקופה האפלה ואל השחזורים המדויקים שמציג הסרט לגבי חיי היומיום במדינה.

בין לבין, קבלו את הגרפיקה הצבעונית שמציגה מול עיננו את אבסורד התפרקות הקבינט של דונלד טראמפ: הנטישות, הפיטורים והפרישות של המקורבים, היועצים והשרים - הבכיר האחרון היה שר ההגנה מאטיס שהודיע על עזיבתו לאחר הודעת הנשיא על הסגת הכוחות האמריקנים מסוריה. צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully