וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תשוב לצוד לווייתנים למטרות מסחר החל מיולי

26.12.2018 / 9:54

טוקיו פרשה מהארגון הבינלאומי להגבלת הציד, מאחר שבקשותיה לחדשו נדחו שוב ושוב. ארגונים למען הסביבה ומדינות שכנות זועמות: "מנהג מיושן ולא הכרחי". ביפן טוענים כי זה חלק מהתרבות שלהם

לווייתן כחול ליד ספינת משא, סמוך לחופי קליפורניה, 2008. AP
לווייתן כחול באזור חופי קליפורניה/AP

יפן תפרוש מהארגון הבינלאומי המפקח על ציד לווייתנים ותמשיך בציד המסחרי שלהם החל מיולי. הכרזתה הלילה (רביעי) גררה ביקורת רבה מצד ארגונים הפועלים נגד ציד היונקים הימיים ומצד מדינות באזור, בהן אוסטרליה וניו זילנד.

בכך זונחת טוקיו מאמצים של עשרות שנים לשכנע את ארגון ה-IWC לאפשר לה לצוד לווייתנים למטרות מסחריות. לפי מזכיר הממשלה, יושידה סוגה, הציד יוגבל למים הטריטוריאליים של יפן ולאזור הכלכלי המיוחד שלה. לדבריו, ייפסק ציד הלווייתנים באוקיינוס הארקטי ומדרום לקו המשווה. "הציד יהיה בהתאם לחוק הבינלאומי ובמסגרת המגבלות שחושבו על פי המודל שאומץ על ידי ה-IWC כדי להימנע מהשלכות שליליות על היונקים הימיים", אמר.

לדברי סוגה, דחיית בקשתה של יפן להמשיך בציד הראתה כי לא ניתן לגשר בין חברות הארגון התומכות בציד לווייתנים לבין אלו המתנגדות לו.

לקריאה נוספת בנושא
בניגוד לפסיקת בית הדין בהאג: יפן מחדשת את ציד הלווייתנים

ראש ממשלת יפן שינזו אבה, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
במפלגתו דחפו לחידוש הציד. ראש הממשלה אבה, החודש/רויטרס

"ההכרזה אינה עולה בקנה אחד עם הקהילה הבינלאומית, במיוחד לא עם ההגנה הנדרשת להבטחת עתיד האוקיינוסים שלנו והחיות המופלאות האלו", נמסר מארגון השימור גרינפיס. הוא קרא ליפן, שתארח בשנה הבאה את פסגת G20, לשוב לארגון ולנקוט צעדים חדשים לשימור החיים הימיים.

שר החוץ של ניו זילנד ווינסטון פיטרס בירך על החלטת יפן להפסיק את הציד מדרום לקו המשווה, אך אמר כי הוא מאוכזב מעצם המשך הציד באזור הכלכלי המיוחד שלה. "ציד לווייתנים הוא מנהג מיושן ולא הכרחי", אמר. "אנחנו ממשיכים לקוות שיפן תשקול מחדש את עמדתה כדי לקדם את ההגנה על המערכות האקולוגיות באוקיינוסים".

גם אוסטרליה דחקה ביפן לשוב לשורות ה-IWC ב"הקדם האפשרי". השרה להגנת הסביבה מלסיה פרייס אמרה: "ממשלת אוסטרליה מאוכזבת מאוד. אוסטרליה ממשיכה להתנגד נחרצות לציד של לווייתנים למטרות מחקריות ו'מדעיות' לכאורה".

יפן הדפה את המחאות האלו זה זמן רב כדי לבצע את מה שהיא מכנה "ציד לווייתנים מדעי", כשהיא אומרת שוב ושוב שמטרתה הסופית היא לשוב לציד מסחרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מעטים מהיפנים אוכלים בשר לווייתנים

בשנת 2014 קבע בית הדין הבינלאומי לצדק כי על יפן לעצור את ציד לווייתני באנטארקטיקה. יפן השעתה את הציד לעונה אחת ועשה כמה שינויים, כמו קיצוץ במספר הלווייתנים והמינים שאותם היא צדה. עם זאת, היא חידשה את הציד בעונת 2015-2016, כשהיא הטילה מכסות לציד של 333 לווייתנים באנטארקטיקה בשנה. יפן טוענת כי רוב המינים אינם בסכנת הכחדה וכי אכילת לווייתנים היא חלק מהתרבות שלה.

היא החלה בציד לווייתנים למטרות מדעיות ב-1987, שנה לאחר תחילת האיסור הבינלאומי שהוטל. חלק גדול מהבשר מגיע למדפי החנויות, אף שרוב היפנים כבר לא אוכלים אותו. לפי העיתון אסאהי, רק 0.1% מכלל צריכת הבשר במדינה היא של לווייתנים.

חברי פרלמנט בכירים במפלגה הליברלית הדמוקרטית של ראש הממשלה שינזו אבה, שבמחוזות הבחירה שלהם חיות קהילות לווייתנים, פעלו תקופה ארוכה לחידוש ציד לווייתנים למטרות מסחריות. אזור הבחירות של ראש הממשלה כולל את שימונוסקי, נמל לציד לווייתנים במערב יפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully