וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס ברנס זוכה מכל האישומים נגדו

11.12.2002 / 12:29

בית המשפט המחוזי זיכה אותו מהרשעתו ברצח החיילת רחל הלר לפני 28 שנה; לפני חודשיים מחקה הפרקליטות את אישומי הרצח נגדו; לאחר זיכויו היום אמר: אני משתתף בכאבה של משפחת הלר

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה את עמוס ברנס מהרשעתו ברצח רחל הלר ב-1974. בגלי צה"ל דווח כי ברנס זוכה מכל האישומים נגדו, ברוב של שניים מתוך הרכב של שלושה שופטים. לאחר זיכויו אמר ברנס: "למשפחת הלר - אני משתתף בצערם הכבד במות בתכם היפהפיה שהלכה לעולמה. כואב לי כאבם".

החיילת רחל הלר, בת 19 מבת ים, נרצחה בליל ה-23 באוקטובר 1974. גופתה העירומה נמצאה בחולות ועליה סימני התעללות קשים. ברנס נעצר כחצי שנה לאחר מכן, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. במשפטו טען, כי אולץ לעשות זאת בשל חקירה אלימה שעבר במשטרה, מניעת שינה והפעלת לחץ נפשי כבד. טענותיו נדחו במשפט והוא הורשע, אולם ברנס המשיך לטעון לחפותו.

לפני כ-20 שנה הוחלט להעניק לברנס חנינה, ומאז ניהל מאבק ציבורי להוכחת חפותו. במרץ 2002 קבעה שופטת בית המשפט העליון כי יש לערוך לו משפט חוזר בשל ליקויים שנפלו במשפטו. "דומה כי אין חלוקים עוד שבטיפול המדינה בתיק הרצח בו הורשע ברנס נפלו פגמים... השקרים והפגמים שנחשפו במשפטו אינם בבחינת מעידה, או שקר נקודתי של עד זה או אחר. הם מעוררים חשש ממשי כי עודף רצון של המשטרה והתביעה "לסגור" את פרשת הירצחה של רחל הלר גרם להם לא פעם גם לא פעמיים להימנע מלדבוק באופן מלא באמת".

בהמשך כתבה: "אינני בטוחה עוד כלל ועיקר באשמתו או בחפותו של ברנס. אפשר שהמית את רחל הלר, אפשר שלא. בסופה של פרשה זו רק דבר אחד ברור לי, בהליך פגמים חמורים".

"אין עניין ציבורי לניהול משפט חוזר"

לפני כחודשיים הודיעה המדינה לבית המשפט המחוזי בנצרת כי היא חוזרת בה מכתב האישום שהגישה נגד עמוס ברנס. משמעות הודעת הפרקליטות היתה כי נמחקו אישומי הרצח נגד ברנס.

בהודעת הפרקליטות נכתב, כי למרות שיש ראיות לכאורה נגד ברנס, "אין כיום עניין ציבורי המצדיק נסיבות ניהול משפט חוזר נגדו". בין יתר השיקולים, נלקחו בחשבון העובדות כי הליך של משפט חוזר יתחיל למעלה מ-25 שנה לאחר תחילת ההליך המשפטי המקורי, וידרוש משאבים רבים. בנוסף, טענו בפרקליטות, ברנס שוחרר כבר לפני 20 שנה לאחר שקיבל חנינה, "ונראה שאינו מהווה כיום סכנה לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully