וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מת איש דת בכיר שנחשב ליורש אפשרי לחמינאי

24.12.2018 / 22:26

מהמוד האשמי שאהרוודי עמד בראש מערכת המשפט במשך עשור ואשתקד מונה לראש המועצה לאבטחת האינטרסים של המשטר, אולם הוא חלה ומת בגיל 70. הוא נולד בעיראק ועבר עינויים על ידי משטרו של סדאם

נשיא איראן אחמדינג'אד לצד ראש מערכת המשפט מהמוד האשמי שאהרוודי, 2009. רויטרס
שאהרוודי לצד אחמדינג'אד, 2009/רויטרס

אייתוללה מהמוד האשמי שאהרוודי, אחד מבכירי ההנהגה הדתית באיראן, מת היום (שני) בטהראן בגיל 70 אחרי מחלה ארוכה - כך דיווחה התקשורת הרשמית במדינה. הוא היה בעל ברית קרוב של המנהיג העליון עלי חמינאי וסומן על ידי חלק מהמומחים כיורש אפשרי.

ראש מערכת המשפט לשעבר באיראן אושפז בגרמניה בתחילת השנה, אך נאלץ לקטוע את ביקורו בשל פניית פעילי זכויות אדם לרשויות. הם טענו כי עונשי המוות שגזר מהווים פשע נגד אנושות. הוא החזיק בתפקיד במשך עשור עד 2009, אך לצד הקו הנוקשה של מערכת המשפט הוא העביר כמה רפורמות. בין היתר, הוא אסר על עונש מוות בסקילה בטענה שזה פוגע בתדמיתה של איראן.

למרות זאת, ארגוני זכויות אדם אמרו כי הוא נכשל במיגור המעצרים השרירותיים של פעילים פוליטיים ופעילי זכויות אדם ועינויי האסירים. תחת כהונתו נסגרו עשרות עיתונים ועיתונאים ובלוגרים רבים נשלחו לעונשי מאסר ארוכים. בשנה שעברה הוא מונה על ידי חמינאי לעמוד בראש המועצה לאבטחת האינטרסים של המשטר, גוף האחראי למציאת פתרונות בין הפרלמנט ומועצת שומרי החוקה.

שאהרוודי נולד בעיר נג'ף שבעיראק לזוג הורים מאיראן. בשנות ה-70 הוא נכלא ועונה על ידי משטרו של סדאם חוסיין בשל פעילותו הפוליטית. הוא עבר לאיראן אחרי המהפכה האסלאמית ב-1979 וקודם לצמרת ההנהגה. בשנים האחרונות הוא ניסה לבסס את מעמדו כיורש אפשרי למנהיג השיעי הבכיר ביותר בעיראק, אייתוללה עלי סיסטאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully