וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שבוע: גז רעיל דלף בבית החולים תל השומר

23.12.2018 / 10:46

חומר חיטוי רעיל אותר במרפאות אף אוזן גרון בשיבא, לפני שעות הפתיחה. לא היו נפגעים מהדליפה. אחרי טיפול במקור התקלה, צוותים של המשרד לאיכות הסביבה אישרו כי אין במקום ריכוז חריג של חומרים רעילים. בשבוע שעבר הרגישו עובדים במקום צריבות בשל דליפה דומה

צילום: מתוך הפייסבוק של אורטל גבע, עריכה: שניר דבוש

חומר חיטוי דלף הבוקר (ראשון) במרפאות אף אוזן גרון בבית החולים שיבא שבתל השומר, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הדליפה התגלתה בחדר מכונות החיטוי במרפאות אף אוזן גרון שבבית החולים.
המקרה דווח באופן מיידי למכבי אש ולמשרד לאיכות הסביבה, ולאחר טיפול במקור התקלה, צוותים של המשרד לאיכות הסביבה בדקו את השטח ואישרו כי אין במקום ריכוז חריג של חומרים רעילים וניתן לחזור לשגרה. מבית החולים נמסר כי במהלך האירוע המרפאות נותרו סגורות ומטופלים ואנשי צוות לא נחשפו לחומר.

זהו המקרה השני השבוע שבו אירעה דליפת גז מסוכן בבית החולים. האירוע הקודם התרחש באחד מחדרי הסניטציה הסמוכים למחלקת העיניים בבית החולים. למרבה המזל, בשל השעה המאוחרת בה החל הגז המסוכן לדלוף, כמות הרופאים והחולים ששהו במחלקה היה מועט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרכז הרפואי שיבא בתל השומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיטות החיטוי המקובלות בבתי החולים כוללות שימוש בקיטור, חום יבש או עיקור בגז. החיטוי בגז נחשב לחיטוי מיטבי, אולם מדובר בחומרים מסוכנים. ישנם בתי חולים ומרפאות בישראל, שלנוכח הסיכונים מדליפת הגזים המסוכנים, התקינו במרכזים הרפואיים מערכות לנטרול ונידוף החומרים הרעילים, ואלו מקטינים את הסיכונים האישיים והסביבתיים לבוא במגע עם החומרים המסוכנים. לנוכח מסוכנות השימוש בחומרים הללו, רק אנשי מקצוע מיומנים מוסמכים לבצע את החיטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully