וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אירופה היא תהילת העבר? וואלה! גלובל

20.12.2018 / 17:00

צרפת וגרמניה מצויות במשברים פנימיים, בריטניה בדרך החוצה ובכל היבשת עולות קבוצות פוליטיות בדלניות ולאומניות. האם אירופה הולכת ושוקעת והאיחוד האירופי יסיים בקרוב את תפקידו ההיסטורי?

מערכת וואלה

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם - תוכנית המוקדשת ברובה לגורלו של האיחוד האירופי.

בפתח התכנית סוקר נהרי את תולדות יבשת אירופה, מרכזיותה על מפת העולם, היותה מקור ייצוא של דת, רעיונות ובני אדם; את תהליך התפוררותן של האימפריות שהרכיבו אותה והשקיעה לתוך מלחמות עולם; הקמת האיחוד האירופי, פריחתו, שגשוגו - ועמידתו היום בפני צומת דרכים. האם אירופה היא תהילת העבר?

במרכז התכנית משוחח נהרי עם העיתונאי הנריקה צימרמן, מומחה לאירופה. כאשר המנהיגות המסורתיות ביבשת, צרפת וגרמניה, מצויות במשברים פנימיים ובריטניה בדרך החוצה - האם האיחוד האירופי יסיים בקרוב את תפקידו ההיסטורי? האם זו לא הייתה שאיפה יומרנית לנסות מלכתחילה ליצור גוף אחד עם מוסדות, טריבונלים ומטבע משותף והאם לא הייתה בכך העלמת עין
מהמאווים הלאומיים של העמים המרכיבים את היבשת, הצומחים גם על רקע גלי הפליטים שהגיעו ליבשת?

בסוף התכנית - אתנחתא קומית: ראיון עם רוני ברודצקי, יוצרת ובמאית ההצגה "איך לקום מכסא" של קבוצת השחקנים "החיפאית" מיסודו של תיאטרון חיפה. ברודצקי היא גם המנהלת האמנותית של הקבוצה.
"איך לקום מכסא" היא פרודיה על מאות אלפי סרטוני ההדרכה שמציפים את יוטיוב ובהם אנשים ונשים אנונימיים מסבירים עצמאית לקהל הצופים איך ל...לעשות כל דבר, כל פעולה רנדומלית: החל מאיך לקלף תפוז דרך איך לשטוף רצפה או איך להזיל דמעות כשרוצים ועד איך להתנשק. וכן, יש גם סרטונים שמסבירים איך לקום מכסא. האם מדובר בתופעה נחוצה ומועילה - או מופרכת? מיהם האנשים שמעלים סרטונים כאלה ומה זה אומר עליהם? מה זה אומר עלינו כקהל ה"צרכנים"? ההצגה מופיעה בתיאטרון חיפה לאורך ינואר, פברואר ומרץ הקרובים ותציג בבית ציוני אמריקה בתל אביב ב-15.1. צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully