וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הצליח: עמותת "כנפיים של קרמבו" תמשיך לפעול בתקצוב הממשלה

20.12.2018 / 12:31

לאחר שעתיד פעילות העמותה למען ילדים עם צרכים מיוחדים עמד בפני סגירה בעקבות מחלוקת תקציבית בין משרד העבודה לאוצר, הוחלט להאריך את החוזה עמה עד לקיום מכרז, ואף להגדיל את תקציבן של עמותות החינוך הבלתי פורמלי

רעיית נשיא המדינה, הגברת נחמה ריבלין, נשאה הערב דברים בטקס ''מסדר הכנפיים'' של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו". פברואר 2015. דוברות בית הנשיא,
ימשיך לפעול. רעיית הנשיא יחד עם ילדי העמותה/דוברות בית הנשיא

אחרי שעמותת "כנפיים של קרמבו" עמדה בסכנת סגירה, הבוקר (רביעי) הוארך החוזה עמה בחצי שנה והיא תמשיך לפעול כרגיל עד לקיום מכרז חדש. בנוסף, משרד האוצר, הרווחה והחינוך, הגדילו ב-11 מיליון שקלים את התקציב לחינוך בלתי פורמלי בכלל, והמשרד לשוויון חברתי, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הגדילו את התקציב בשניים וחצי מיליון שקלים לכל עמותה.

משמעות הגדלת התקציבים היא שמשרד הרווחה יצא למכרז אליו יוכלו לגשת כל העמותות בחינוך הבלתי פורמלי, ולא רק כנפיים של קרמבו, אך התקציב יונגש. ח"כ מירב בן ארי, שלקחה חלק במשא ומתן, הסבירה שהתקציב לא יעמוד יותר על שלושה מיליון שקלים לעמותה, אלא על 13 מיליון שקלים שיוכלו להתחלק עם עוד עמותות שמבצעות פעילויות דומות כמו הכנפיים של קרמבו.

המשבר בעמותה נבע ממחלוקת תקציבית בין משרד העבודה והרווחה לאוצר, סביב השאלה האם לחדש עמם את חוזה התקצוב או לתת אותו לעמותות אחרות. "אנחנו מאושרים להכריז: כנפיים של קרמבו לא תיסגר", אמרו בעמותה.

עצומה נגד סגירת כנפיים של קרמבו. צילום מסך
העצומה נגד סגירת כנפיים של קרמבו/צילום מסך

"כנפיים של קרמבו" היא תנועה למען ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. היא מספקת פעילויות אחר הצהריים, קייטנות קיץ ונופשונים בחגים. במטרה למנוע את סגירת העמותה נאספו למעלה מ-40 אלף חתימות של הורים, פעילים, תומכים ומתנדבים שקראו לעצור את ההחלטה. בנוסף, כ-30 רשויות פנו לתנועה בבקשה שתפעל באזורם וכ-3,000 בעלי מוגבלויות נמצאים ברשימת ההמתנה שלהם. נכון להיום, אין ברשויות המקומיות גוף אחר שיכול לתת את המענה שנותנת תנועת הנוער הזו לעשרות אלפי ילדים מדי שנה.טרם הארכת החוזה ב"כנפיים של קרמבו" הבהירו כי הם מעוניינים למצוא פתרון קבע, ולא להתדפק על דלתות האוצר בכל שנה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully