וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסם: "האפודים הצהובים" קוראים להחרים גם את תנובה

19.12.2018 / 15:19

המחאה שהחלה בעקבות גל ההתייקרויות האחרון במשק מתמקדת כעת בחברה הנמנית בין חמש חברות המזון הגדולות בישראל. "נמשיך להכריז על מחאות", אמרו מארגני המאבק. במהלך הלילה נפגשו אנשי האוצר עם בכירי אסם, שהכריזו על הקפאת עליית מחירי החברה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

מארגני מחאת "האפודים הצהובים" הכריזו היום (רביעי) על חרם נוסף נגד אחת מהחברות הגדולות במשק. הפעם החליטו המארגנים להתמקד ב"תנובה", אחת מחמש חברות המזון הגדולות במשק בישראל, השולטות בשוק המזון הריכוזי. "כל מי שיעלה מחירים - נחרים אותו", הזהירה ענבל שקד-דליות, מדוברי קבוצת המחאה. "אנחנו נמשיך להכריז על מחאות כי זה מה שעובד בישראל. כמו כן, אנחנו צריכים את הציבור איתנו. לשם כך יצאנו היום לחלק פליירים כדי ליידע את כולם. אנחנו צריכים להיות אלפים כדי שבממשלה יפסיקו עם הגזרות הכלכליות האלו שמשפיעות במאות שקלים בחודש על כל בית בישראל".

מארגני המחאה הסבירו כי הם אינם נאבקים בחברה מסוימת, אלא בכל המונופולים בישראל, זאת על רקע גל ההתייקרויות האחרון במשק. הקריאה להחרים את תנובה באה לאחר שהמוחים יזמו חרם גם על חברת המזון "אסם", שהייתה הראשונה להכריז על עליית מחירי מוצריה ב-4.5% ולאחר מכן החליטה לדחות את המהלך. בעקבות הלחץ הציבורי, שר האוצר משה כחלון פנה למנכ"ל החברה אבי בן אסאייג והיו"ר דן פרופר, על מנת לבלום את העלייה.

לקריאה נוספת:
הלחץ עבד? כחלון התערב - ואסם דוחה את העלאת המחירים
"יש קבוצה שרוצה לראות את כולם עניים ואת עצמם עשירים"

גבינת קוטג'. עומר מירון
קריאה לחרם צרכנים. קוטג' תנובה/עומר מירון

בתום דיון לילי, החברה מסרה כי נציגי האוצר הציגו את פעילותם מול רשות החשמל במטרה למתן את העלייה במחירי החשמל - שהובילה בין השאר לגידול בעליות הייצור ולגל עליית המחירים. בנוסף לצעדים אלה, דיווחו אנשי האוצר למנהלי אסם כי המשרד בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את החברה לייצור בישראל. כמו כן, השר כחלון התחייב שלא להוריד את המכסים על ייבוא מקביל של מוצרים שאותם מייצרת החברה. בעקבות זאת, החליטה הנהלת אסם לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אפרים סעדון ממציא הביסלי. ראובן קסטרו
החברה הכריזה על הקפאת העלאת המחירים. ביסלי אסם/ראובן קסטרו

עם זאת, חרף צעדי האוצר, חברות מזון רבות במשק, בהן תנובה, מחלבות גד, יוניליבר תלמה ועוד טרם הודיעו כי הן משהות את העלאת המחירים. איציק אלרוב, שיזם את מחאת הקוטג' ב-2011 וכיום משמש כיועצו של יו"ר העבודה אבי גבאי, מתח ביקורת על התנהלותו של שר האוצר בסוגייה. "נטו בחירות, נטו פוליטיקה", אמר לוואלה! NEWS. "ממשלה שרצה להיפגש עם אסם בלילה ושתקה במשך שנה שלמה על עליות המחירים של תנובה, יוניליוור, החברה המרכזית, נטו, דיפלומט, סנו, טמפו, סוגת, יפאורה תבורי ועוד. יוקר המחיה הוא בעיה שמצריכה טיפול עמוק. לא סיבוב יחצני לקראת הבחירות. ככה לא נלחמים ביוקר המחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully