וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבירה את הלחץ: עצרה אזרח שלישי מקנדה

המשבר הדיפלומטי בין המדינות מחריף, ואדם נוסף שזהותו לא ידועה נעצר על ידי הרשויות הסיניות. בייג'ינג דורשת את שחרורה של סמנכ"לית וואווי המבוקשת להסגרה בארה"ב

רויטרס

אזרח קנדי שלישי נעצר בסין ברקע המשבר סביב חקירת סמנכ"לית חברת וואווי. לפי משרד החוץ, אוטווה מודעת לכך שנעצר אזרח נוסף. לא נמסר בהודעה אם המעצר קשור לזו של מנג וונז'ו, שמבוקשת בארצות הברית באשמת הונאה ועקיפת הסנקציות על איראן. משרד החוץ של סין אמר כי הוא לא מודע למעצר.

בייג'ינג איימה ב"השלכות חמורות" אם מנג לא תשוחרר והמעצרים של הדיפלומט לשעבר מייקל קובריג ושל איש העסקים מייקל ספבור ככל הנראה קשורים לפרשה. הם חשודים בעבירות על הביטחון הלאומי. שגריר קנדה בסין, ג'ון מקולום, נפגש עם השניים בימים האחרונים.

אתמול פרסמה שגרירות קנדה בסין הנצחה ל"צ'רטר 08", אמנה שחיברו פעילים פרו-דמוקרטים בסין, כולל חתן פרס נובל לשלום ליו שיאובו, שמת בשנה שעברה אחרי 11 שנות מאסר. ההודעה פורסמה בוויבו, המקבילה הסינית של טוויטר, וצונזרה ביממה האחרונה.

"יותר מ-1,300 איש שיתפו את דעותיהם לפני שהאפשרות להגיב נחסמה", נכתב בהודעה בטוויטר של השגרירות הקנדית בסין. "הפרה של סעיף 35 (חופש הביטוי) של חוקת סין עצמה?".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully