וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה, טראמפ ואיראן: האקרים סינים גילו את הפחדים הגדולים של אירופה

19.12.2018 / 10:13

בניו יורק טיימס נחשפו כאלף כבלים דיפלומטיים שהועברו בקרב מדינות האיחוד בשנים האחרונות ונפרצו על ידי פצחנים בשירות בייג'ינג. בין היתר, תוארה שם פסגת טראמפ ופוטין: "הצלחה - לפחות עבור פוטין"

טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האקרים פרצו לרשתות התקשורת של דיפלומטים באיחוד האירופי במשך שנים והצליחו לשים את ידיהם על תכתובות שחשפו את החששות הגדולים ביבשת - כך פורסם היום (רביעי) בניו יורק טיימס. יותר מאלף שדרים חשפו את הפחדים בבריסל מפני ממשל טראמפ, הקשיים בהתמודדות עם רוסיה ועם סין והסכנה שאיראן תחדש את תכנית הגרעין שלה. השדרים סופקו לעיתון על ידי חברת האבטחה Area 1, שגילתה את הפרצה. חוקרי החברה סבורים כי ההאקרים פעלו בשירות צבא סין.

הכבלים הדיפלומטיים כללו ראשי פרקים של שיחות עם מנהיגי ערב הסעודית, ישראל ומדינות אחרות ואלו הופצו בקרב החברות באיחוד. באחד מהם תוארה הפסגה בהלסינקי בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כ"הצלחה (לפחות עבור פוטין)". באחר פורט התוכן והניתוח של שיחה שקיימו גורמים אירופיים עם נשיא סין שי ג'ינפינג לאחר פגישה ב-16 ביולי. שי צוטט שם כמי שמשווה את איומיו של טראמפ על בייג'ינג ל"קרב אגרוף בסגנון חופשי".

עוד דווח כי ההאקרים פרצו גם לרשתות של האו"ם, פדרציית העבודה ואיגוד הארגונים המתועשים האמריקניים וכן למשרדי חוץ ואוצר ברחבי העולם.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
טראמפ ופוטין בהלסינקי, יולי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully