וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חשד לגזענות": ביהמ"ש שחרר את החשוד שתקף נהג אוטובוס ערבי

בסוף השבוע שני צעירים חסמו את האוטובוס שבו נהג תושב מחנה הפליטים שועפאט וכשזיהו שהוא דובר ערבית החלו להכותו. עם זאת, בית משפט השלום בירושלים קבע כי אין חשד לגזענות ושמדובר בסכסוך בין נהגים

אתר רשמי

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (שני) כי אין חשד לגזענות בתקיפת נהג האוטובוס במודיעין עלית בסוף השבוע, והורה לשחרר את החשוד למעצר, אך לבקשת המשטרה הוחלט על עיכוב ביצוע.

נציג המשטרה ציין בדיון שמדובר באירוע "תקיפה אכזרית נגד נהג אוטובוס", וכי האירוע על גבול הגזענות. מנגד, עורך דינו של החשוד, דוד הלוי, טען שהאירוע כלל אינו לאומני והחשוד אומר שלא היה בין תוקפים. "יש כאן מתלונן שהתנהל בצורה לא נאותה וזאת בלשון המעטה, הוא הוכה והותקף וכמובן שזה לא בסדר", אמר הלוי.

השופטת, חוי טוקר, דחתה את עמדת המשטרה וציינה בהחלטתה כי יש חשד סביר שהצעיר שנעצר תקף את הנהג, אך נראה שמדובר בסכסוך בין נהגים. השופטת דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים והחליטה לשחררו למעצר בית. אולם, לבקשת המשטרה, הוחלט לעכב את השחרור לצורך הגשת ערעור. השוטפת טוקר ציינה כי המעצר בוצע באופן לא חוקי משום שלא הוצא צו של שופט. "התנהלותה של המשטרה אינה רק מלמדת על כך שהמעצר היה לא חוקי, אלא שיש בה כדי לעקר טענה למסוכנות או שיבוש", אמרה השופטת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סכסוף בין נהגים". נהג האוטובוס שהותקף/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך המקרה, נהג האוטובוס נפצע באורח קל בעת שהותקף במודיעין עילית. על פי החשד, רכב חסם את אוטובוס חברת "קווים" שבו נהג תושב מחנה הפליטים שועפאט נדאל אל-פקיה. שני צעירים ירדו מהרכב, עלו לאוטובוס וכשזיהו שמדובר בדובר ערבית החלו להכות אותו ונמלטו מהמקום. "הם חסמו אותו בכביש", סיפר עד ראייה. "הוא ביקש מהרכב שיזוז ואז שניים הגיעו אליו. כולכם מסתכלים וכולכם התעלמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully