וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מאפשרת להוסיף מגדר שלישי בתעודות הלידה ומסמכים רשמיים

הפרלמנט העביר שינוי בחוק בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, שקבע כי אין זה חוקתי להכריח אזרחים להכריע אם הם גבר או אישה. עם זאת, על מנת להכניס את השינויים, יידרש אישור רפואי

חגיגות בגרמניה לאחר אישור נישואים חד-מיניים, ברלין, 30 ביוני 2017. רויטרס
חגיגות מול שער ברנדנבורג אחרי אישור נישואים חד-מיניים, בשנה שעברה (צילום: רויטרס)/רויטרס

אזרחי גרמניה יוכלו להגדיר עכשיו את זהותם כ"מגוונת" אחרי שהפרלמנט אישר להכניס "אפשרות שלישית" למסמכים רשמיים. החוק החדש עבר בסוף השבוע וניתן יהיה לשנות תעודות לידה. השינוי התקבל אחרי שבית המשפט העליון של גרמניה קבע בשנה שעברה כי זה לא חוקתי לאלץ אנשים לבחור אם הם גבר או אישה. אזרחי המדינה אף יוכלו לשנות את שמם אם הם חשים שהמגדר שלהם הוכנס בצורה שגויה כשהם נולדו.

השינוי בחוק קודם על ידי הקואליציה בראשות השמרנים של הקנצלרית אנגלה מרקל ושל הסוציאל-דמוקרטים. עם זאת, הוא דורש אישור רופאים על מנת לערוך שינויים רשמיים במסמכים. ארגון "הדרך השלישית", שגיבה את השינויים, אמר שמדובר ב"צעד גדול ביחס לשוויון חוקי וחזותי", אולם הוא קרא לבטל את הסעיף הדורש אישור רפואי. לטענת הארגון, זה נוגד את פסיקת בית המשפט.

בית המשפט פסק כי אין זה חוקתי לאלץ את אזרחי המדינה להכריע אם הם גבר או אישה. בקביעתו הוא אמר כי יש כ-160 אלף איש ללא מגדר. לפי הקביעה, יש להעניק להם אפשרות לעשות "בחירה חיובית" ולא רק להשאיר חלקים ריקים במסמך - או לבטל את כל הבחירות גם יחד.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully