וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג זנח את הטרור ורצה להיות נשיא, אך ממשלת סומליה פחות התלהבה

מוחתאר רובואו היה דובר ארגון א-שבאב, עד שערק משורותיו, גינה את פועלו והצטרף לפוליטיקה. רגע לפני הבחירות במחוז, הוא נעצר בטענה שהוא מאפשר לפעילי טרור להתבסס שם. מעצרו הוביל לעימותים אלימים ולקריאות לדחיית הבחירות

רויטרס

עימותים אלימים נרשמו בימים האחרונים בדרום-מערב סומליה בעקבות מעצרו של סגן מנהיג א-שבאב לשעבר, המתמודד על נשיאות המחוז. מוחתאר רובואו היה הדובר של ארגון הטרור המסונף לאל-קאעדה, אך ערק משורותיו והכיר בממשל הפדרלי באוגוסט אשתקד.

הוא נחשב למועמד מוביל להנהגת המחוז, אך שירותי הביטחון של סומליה מאשימים אותו בהבאת פעילי טרור ונשק לבידואה, בירת המחוז. לפחות 11 בני אדם נהרגו בעימותים שהחלו לאחר המעצר של רובואו ביום חמישי. יו"ר הפרלמנט הלאומי של סומליה קרא לשחרורו ולדחיית הבחירות במחוז.

לפי דוברו של בכיר א-שבאב לשעבר ותושבים מקומיים, הוא הוכה על ידי כוחות אתיופיים, המשרתים בכוח שמירת השלום של האיחוד האפריקני, בטרם מעצרו והעברתו לבירה מוגדישו. עם זאת, הכוח הכחיש את מעורבותו בנושא והדגיש כי הוא ימשיך לכבד את ריבונות אזרחי וממשלת סומליה.

הבחירות האזוריות הן צומת קריטי במאבק הכוחות הגובר בין הממשלה הנתמכת על ידי ארצות הברית לבין מחוזות שבהם לאנשי א-שבאב נותרה נוכחות משמעותית אחרי מלחמת האזרחים הממושכת. "ועדת הבחירות במחוז דרום-מערב צריכה לדחות את הבחירות עד שהמצב יהיה רגוע, חופשי והוגן למען קיום הבחירות", אמר יו"ר הפרלמנט עבד א-רחמן. "יש לשחרר במהירות את המועמד שנעצר ולאפשר לו לשוב בשלווה לאזור".

מוחתאר רובואו, סגן מנהיג א-שבאב לשעבר, סומליה, 4 בנובמבר 2018. רויטרס
נלקח לבירה מוגידשו. סגן מנהיג א-שבאב לשעבר בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully