וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הכורדים השתלטו על העיירה האחרונה שבשליטת דאעש

15.12.2018 / 17:41

אחרי חודשים של לחימה, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים נכנסו להג'ין הסמוכה לגבול עם עיראק אחרי מאות הרוגים בקרבות. עתה החשש הוא מפני מבצע חדש של טורקיה והם קוראים לעולם להתערב

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הדפו את דאעש מהעיירה הג'ין שבמזרח סוריה, מעוזו האחרון של הארגון במדינה - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מורכבים בעיקר מלוחמים כורדים והם נתמכים על ידי הקואליציה האמריקנית. במתקפה לכיבוש העיירה הסמוכה לגבול עיראק נהרגו מאות לוחמים משני הצדדים ואזרחים.

הקרב על העיירה, המרכז העירוני הגדול האחרון שנותר מהחליפות שעליה הכריז דאעש, נמשך חודשים ארוכים. גורם בשורות המיליציה הכורדית YPG אמר כי בימים הקרובים יטוהרו כיסי ההתנגדות האחרונים של דאעש.

לאחר אובדן הג'ין, דאעש מחזיק רק ברצועה קטנה של שטח לאורך הגדה המזרחית של נהר הפרת, מוקד הפעילות של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. לדאעש גם יש שטח קטן באזורים המדבריים שממערב לנהר, בשטח שבשליטת המשטר של בשאר אסד ובעלי בריתו.
.

לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים חוגגים את שחרור מחוז א-רקה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים במצעד בא-רקה, אוקטובר/רויטרס

הכוחות מעריכים כי כ-5,000 לוחמי דאעש נותרו בשאריות המדינה האסלאמית שלהם, שהשתרעה על פני שליש משטחיהן של עיראק ושל סוריה עד שקרסה מול הקואליציה האמריקנית מצד אחד, ומול רוסיה, איראן ואסד מן הצד השני. לפי ההערכות, ייתכן שמנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי, שלא נראה מאז יוני 2014, מסתתר במזרח סוריה.

הכורדים חוששים שעתה צבא טורקיה יפתח במבצע חדש נגדם, אחרי איומי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. המפלגות המרכזיות של הכורדים בסוריה הזהירו אתמול כי זאת "הכרזת מלחמה" ודחקו במעצמות להתערב כדי למנוע מתקפה כוללת. ארצות הברית, שנמצאת בין הפטיש לסדן, דחקה בטורקיה להימנע מפעולה חד-צדדית.

בשנתיים וחצי האחרונות יצא ארדואן לשני מבצעים נגד הכורדים בצפון סוריה. לטענתו, ה-YPG מסונפים למיליציה הכורדית הפועלת בארצו, ה-PKK, ומוגדרת ארגון טרור על ידי המערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully