וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים על הכרת אוסטרליה בי-ם: "פוליטיקה פנימית וקטנונית"

15.12.2018 / 13:29

הנציגים הפלסטינים במדינה אמרו כי החלטתו של מוריסון להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל תהווה "פרס על העקשנות" של ישראל. עריקאת: "למדיניות של ממשלת אוסטרליה אין תרומה לפתרון שתי המדינות"

רויטרס

הפלסטינים תקפו היום (שבת) את החלטת ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל. סאיב עריקאת, שעומד בראש המשלחת הפלסטינית למשא ומתן, אמר כי הודעתה של אוסטרליה נובעת מ"פוליטיקה פנימית קטנונית".

מוריסון, ראש הממשלה החדש של אוסטרליה הנחשב לאוהד ישראל, הדגיש כי אוסטרליה תומכת בפתרון שתי המדינות ובעיר בירה פלסטינית במזרח ירושלים. למרות זאת, עריקאת אמר כי "למדיניות של ממשלת אוסטרליה אין אף תרומה לפתרון שתי המדינות. מעמדה של כל ירושלים צריך להיקבע במשא ומתן בעוד שמזרח ירושלים, לפי החוק הבינלאומי, מהווה חלק בלתי נפרד מהשטח הפלסטיני הכבוש".

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת בביקור בעמאן בירת ירדן, 29 בינואר 2018. AP
עריקאת בעמאן, ינואר/AP

איזט סאלח עבדולהאדי, ראש המשלחת הפלסטינית לאוסטרליה, אמר כי תמיכה בירושלים כבירת שתי המדינות תראה על מחויבות לשתי המדינות, אלא שישראל ממשיכה לראות בעיר כ"בירה הנצחית והמאוחדת שלה". הוא אמר לרויטרס כי "הכרה בכל חלק של ירושלים לפני שנעשו ויתורים אמיתיים ופשרות משמעותיות תהיה, לפחות במידה מסוימת, פרס על ההתנהלות העקשנית הזאת". בנוסף אליו, משרד החוץ של אינדונזיה קרא לאו"ם להכיר במדינה הפלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות.

בהודעתו הלילה אמר מוריסון כי "אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירת ישראל". עם זאת, הוא ציין שהשגרירות לא תעבור למערב ירושלים עד שיושג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, אך אמר שממשלתו תקים בה משרד שיעסוק בביטחון ובמסחר.

בכך מצטרפת אוסטרליה לארצות הברית ולגואטמלה, אך אלו גם העבירו את שגרירותיהן לירושלים. פרגוואי הצטרפה למגמה, אך נשיאה החדש ביטל זאת ובתגובה סגרה ישראל את שגרירותה באסונסיון. נשיאה החדש של ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי גם הוא שוקל להעביר את השגרירות לירושלים.

עוד באותו נושא

ראש ממשלת אוסטרליה: "מכירים במערב ירושלים כבירת ישראל"

לכתבה המלאה
ראש ממשלת אוסטרליה הנכנס סקוט מוריסון, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
מוריסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully