וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: תינוקת בת שישה ימים חלתה באבולה - ושרדה

התינוקת בנדיקט החלימה מאבולה לאחר חמישה שבועות של טיפול. בנדיקט היא החולה הצעירה ביותר שטופלה במחלה, וזכתה לכינוי "הנס של בני". מאז

טיפול באבולה בקונגו 29 בנובמבר 2018. רויטרס
טיפול באבולה בקונגו, חודש שעבר/רויטרס

בנדיקט, תינוקת שנולדה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ואובחנה בנגיף האבולה כשהייתה בת שישה ימים בלבד, הצליחה לשרוד את המחלה. אמה של התינוקת סבלה מאבולה כנשאה את הבת ברחמה, ומתה במהלך הלידה. נדרשו חמישה שבועות של טיפול כדי את התינוקת בנדיקט בחיים. ביום רביעי האחרון היא שוחררה לביתה ואביה ודודתה לקחו את אותה.

אבולה היא מחלה קטלנית ומדבקת שגורמת לחום קיצוני, הקאות, התייבשות ודימום פנימי וחיצוני. כחצי מהנדבקים במחלה מתים. בקרב תינוקות, סיכויי ההחלמה נמוכים אף יותר. במהלך גל ההדבקות הנוכחי של הנגיף בקונגו, שהחל השנה, 27 ילדים מתחת לגיל 21 שנדבקו במחלה לא שרדו.

מקרים כמו של בנדיקט הם נדירים. היא נולדה ב-31 באוקטובר 2018 וטופלה במרכז לטיפול אבולה בעיר בני שבצפון-מזרח קונגו, בה התפרצות המחלה הייתה הקשה ביותר המדינה. בנדיקט היא החולה הצעירה ביותר שטופלה במחלה, וזכתה לכינוי "הנס של בני". התפרצות האבולה בקונגו היא שנייה בגודלה בהיסטוריה של המחלה. לפי הנתונים האחרונים שפרסם משרד הבריאות במדינה, תועדו 515 מקרי הדבקות במחלה ו-303 מקרי מוות בקונגו.

לקריאה נוספת:
קונגו החלה בניסוי ראשון מסוגו בטיפול בנגיף האבולה
פריצת דרך בטיפול באבולה: תרופה חדשה הצילה שני חולים

התינוקת ששרדה עם הצוות שטיפל בה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully