וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמיון בין המפגינים בפריז למצביעי טראמפ. וואלה! גלובל

13.12.2018 / 16:28

מה קרה לפני 60 שנה בצרפת שמתקשר לאירועים שם בחודש האחרון? על מה בדיוק הפגינו המוחים בפריז? ואיך קומדיה צרפתית חדשה מחוברת להתרחשויות האקטואליות האחרונות? תוכניתו של אורן נהרי מוקדשת השבוע לרפובליקה הצרפתית. צפו

מערכת וואלה

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם - תוכנית המוקדשת כולה לצרפת - המחאות שבה והקומדיות שלה:

בפתח התכנית מזכיר נהרי כי בדיוק לפני שישים שנה נכנס גיבור צרפת, גנרל שארל דה גול, לתפקיד נשיא הרפובליקה. היה זה לאחר המשברים בהודו-סין הצרפתית ובאלג'יריה וקריסת הרפבוליקה הצרפתית הרביעית, והגנרל עיצב את חוקת הרפובליקה החמישית. דה גול יפרוש סופית אחרי משבר אחר של צרפת - מהומות הסטודנטים של מאי 68', המהומות האחרונות שמזכירות את ההפגנות הזועמות והאלימות בפריז בחודש האחרון.

במרכז התכנית ראיון עם דניאל שק, שגריר ישראל לשעבר בצרפת, על המחאה הצרפתית הנוכחית.
מי הם בדיוק המוחים ועל מה בדיוק? האם יש סיכוי שהמחאה תימשך? למה מקרון "נכנע" השבוע כשנשא נאום לאומה והודיע על ביטול העלאת המס על הדלק? האם באמת נכנע?
בין היתר מצביע שק על הדמיון המעניין בין עיקר המוחים הצרפתיים לבין רוב מצביעיו של טראמפ - אוכלוסיה נוצרית, לבנה, כפרית שמייצגים את צרפת או אמריקה "הישנה", שמוחים על הקפיטליסטים והמהגרים ש"גנבו" להם את המדינה.
בנוסף מצביע שק על תופעה המאפיינת כיום, לדבריו, את הפוליטיקה בעולם כולו: "למנהיגים קשה לכפות על העם שלהם צעדים שהם לטובת הכלל", הוא מסביר. "האזרחים מעדיפים צעדים שהם לטובת הפרט, ולכן כשמקרון הציע מיסוי שהוא לטובות המחויבויות הצרפתיות להסכמי האקלים זה נתפס כמנותק ומיותר".

עדיין במחאה הצרפתית, מכיוון אחר: בסוף התכנית מארח נהרי את ד"ר אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה, על רקע הפצת הסרט הצרפתי "משפחה בהפתעה" בישראל, קומדיה שעוסקת - בדרכה - בדיוק בפער הזה שבין הפריפריה הכפרית לפריז המתנשאת. מה אנחנו יודעים על הדיאלקטים השונים בצרפת, שאחד מהם בא לידי ביטוי בסרט? מדוע הקולנוע הצרפתי אינו נוטה לעסוק ברצינות יותר בסוגיות העולות כיום במחאה ברפובליקה, והן מוזכרות בעיקר בקומדיות, לפעמים מטופשות למדיי, המסתיימות בחיבוק? ומהי ההערה המעליבה שאמר מועמד השמאל הקיצוני לנשיאות ברפובליקה לעיתונאית מדרום צרפת ואיך זה קשור לכל זה? צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully