וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב שלום: מפקד כוחות נאט"ו הגיע לישראל - כדי להפרד מאיזנקוט

13.12.2018 / 9:09

הגנרל קרטיס ספקרוטי, מפקד נאט"ו ופיקוד אירופה של הצבא האמריקני, הגיע לישראל על מנת להפרד מעמיתו הרמטכ"ל. הגנרל יקבל עיטור מטעם צה"ל, לאור שיתוף הפעולה ההדוק בין הצבאות

מפקד כוחות נאט"ו ופיקוד אירופה (יוקום) של הצבא האמריקני, גנרל קרטיס סקפרוטי, מבקר היום בישראל לפגישת פרידה מעמיתו, רב-אלוף גדי איזנקוט, לקראת סיום כהונת איזנקוט כרמטכ"ל. סקפרוטי ישהה בארץ שעות מעטות, שבמרכז יענוד לו איזנקוט עיטור מטעם צה"ל להוקרת שיתוף הפעולה ההדוק בין הצבאות.

סקפרוטי, איזנקוט ומפקד סנטקום, פיקוד המרכז האמריקני, הירבו להיפגש ולתאם ביניהם פעילות מיבצעית ומודיעינית נגד אויבים משותפים. מפקד סנטקום, גנרל ג'וזף ווטל, היה אמור לבקר אצל איזנקוט בשבוע שעבר, לאירוע דומה של פרידה ועיטור, אך ביטל את ביקורו לנוכח מיבצע "מגן צפוני". לבנון, יחד עם סוריה, איראן ומדינות רבות נוספות באזור, נמצאת בתחום השיפוט של סנטקום.

הגנרל קרטיס סקפרוטי, מפקד כוחות אירופה בצבא ארה"ב. אתר רשמי
יקבל עיטור מיוחד. הגנרל ספקרוטי/אתר רשמי

לקראת "מגן צפוני" ובמקביל לפגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו בבריסל עידכן הנספח הצבאי בוושינגטון, אלוף מיקי אדלשטיין, את יו"ר המטות ג'וזף דנפורד וקציניו בפנטגון בתוכניות צה"ל להשמדת מנהרות חיזבאללה ולהיערכות להסלמה.

הנשיא דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע על כוונתו למנות את ראש מטה זרוע היבשה, גנרל מרק מילי, ליו"ר הבא של ראשי מטות הזרועות, עם פרישת דנפורד בספטמבר 2019. למילי קשר מקצועי טוב עם צה"ל ובמיוחד עם מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק.

דנפורד הוא גנרל המארינס השני, מתוך שלושה בצמרת מימשל טראמפ, העומד לסיים את תפקידו. קדם לו ראש מטה הבית הלבן, הגנרל בדימוס ג'ון קלי. הקודקוד השלישי והבכיר מכולם, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, מאותת שגם ימיו בתפקידו ספורים. לאחרונה התעמת עם טראמפ בסוגיית הפעלת צבא סדיר לחסימת גבול מכסיקו. בתקשורת האמריקנית דווח שמועמדו המועדף ליו"ר המטות הבא, מתוך השניים שעלו לגמר, לא היה מילי, אלא מפקד חיל האוויר דייוויד גולדפיין. מאז 2005 לא היה לחיל האוויר ייצוג בתפקיד הצבאי הבכיר ביותר, שמילאו בשנים אלה קצינים מהמארינס (פעמיים) וזרועות הים והיבשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully