וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: שני בכירים בפורד נשלחו למאסר בשל שיתוף פעולה עם החונטה

מנהל מפעל לשעבר וסגן ראש מערך האבטחה הורשעו בהעברת מידע לדיקטטורה הצבאית על ראשי איגודי שמאל, שנחטפו ועונו. הם נשלחו ל-10 ול-12 שנות מאסר, אך הודיעו שיערערו על העונש התקדימי נגד חברה בינלאומית

רויטרס

שני בכירים לשעבר בחברת פורד בארגנטינה נשלחו אתמול (שלישי) לעונשי מאסר כבדים בשל שיתוף הפעולה שלהם עם הדיקטטורה הצבאית. פדרו מולר, שניהל מפעל מוחץ לבירה, נשלח לעשר שנות מאסר, וסגן ראש מערך האבטחה הקטור סיבילה נשלח ל-12 שנות מאסר. הם אמרו שהם יערערו על ההחלטה.

הם הורשעו בהעברת מידע על ראשי איגודים מהשמאל, שנחטפו ועונו על ידי החונטה ששלטה במדינה הדרום אמריקנית בין 1976 ל-1986. זאת הפעם הראשונה שבה עובדי חברה בינלאומית מורשעים בעבירות הקשורות לתקופה. חברת "פורד ארגנטינה" טרם הגיבה להחלטה.

לקריאה נוספת על המלחמה המלוכלכת בארגנטינה
20 שנות מאסר לדיקטטור האחרון של ארגנטינה על העלמת פעילי שמאל

הקטור סיבייה, לשעבר בכיר בחברת פורד, בבית משפט בבואנוס איירס, ארגנטינה, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
נכח באחד ממקרי העינויים. הקטור סיבייה במשפט, אתמול/רויטרס

ההחלטה התקבלה על ידי בית משפט הסמוך לבירה בואנוס איירס, שקבע כי הם היו "שותפים הכרחיים בשלילת החירות הבלתי חוקית, שהוחרפה בשל השימוש מוגזם בכוח ובאיומים" ברדיפה הפוליטית נגד ראשי האיגודים. בית המשפט קבע עוד כי סיבילה היה נוכח באחד ממקרי העינויים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פדרו מולר, לשעבר בחברת פורד, בבית משפט בבואנוס איירס, ארגנטינה, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
יערערו על העונש. מנהל המפעל פדרו מולר, במשפט/רויטרס

אחרי מתן גזר הדין, קרובי המשפחה של קורבנות פרצו במחיאות כפיים באולם הצפוף. התביעה ביקשה לגזור 25 שנות מאסר על כל אחד מהנאשמים, אך אלו נשלחו לעונשי מאסר מופחתים יותר.

ההערכות הן שכ-30 אלף בני אדם נהרגו על ידי הצבא בזמן "המלחמה המלוכלכת" הידועה לשמצה שניהל נגד אנשי שמאל, אינטלקטואלים ומתנגדי משטר אחרים.

עובדים לשעבר במפעל פורד ואסירים פוליטיים לשעבר מחוץ לבית משפט בבואנוס איירס, ארגנטינה, בזמן משפטם של בכירים בחברה, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
עובדים לשעבר במפעל פורד ואסירים פוליטיים לשעבר מחוץ לבית משפט בבואנוס איירס, ארגנטינה, בזמן משפטם של בכירים בחברה, 11 בדצמבר 2018/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully