וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: נציג חד"ש יוותר על מינויו לסגן ראשת עיריית חיפה

12.12.2018 / 9:46

ראש סיעת החזית החיפאית רג'א זעאתרה לא ימונה לסגנה של עינת קליש רותם, לאחר התגובות הקשות שעוררה ההודעה על מינויו ועקב טענות על כך שהביע תמיכה בארגוני טרור. סיעתו תישאר בקואליציה, ואילו זעאתרה יוסיף לכהן כחבר מועצת העיר וייצג את המפלגה בוועדות העירוניות

עריכה: טל רזניק

ראש סיעת החזית החיפאית ומזכיר סניף חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה צפוי לוותר על מינויו לסגן ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם. עם זאת, בהתאם להחלטות של מזכירות מפלגתו, סיעת החזית החיפאית תישאר בקואליציה של קליש רותם, ואילו זעאתרה יוסיף לכהן כחבר מועצת העיר וייצג את המפלגה בוועדות העירוניות שנועדו לו. את מקומו כסגן ראשת העיר תמלא מספר שתיים בסיעה, שהירה שלבי.

לפני יומיים הציבה ראשת העיר קליש רותם אולטימטום לזעאתרה, ואמרה כי עליו להבהיר את עמדותיו, זאת לאחר שהביע תמיכה בפלסטינים וציטט את מחמוד דרוויש. במקביל, תוגברה האבטחה סביבה, לאחר איומים ואף התנכלויות לתומכיה על רקע הפרשה. קליש-רותם הבהירה כי אם זעאתרה לא יעשה כן, ההסכם הקואליציוני יתבטל.

מזכיר חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
את מקומו כסגן ראשת העיר שהירה שלבי. זעאתרה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

עם שובה של קליש רותם מחופשה בשווייץ ביום שני, נועדו השניים לפגישה לילית מתוחה שנמשכה שעתיים וחצי בלשכתה בעירייה. בפגישה השתתפו גם סגנה נחשון צוק, וד"ר סוהיל אסעד, לשעבר סגן ראש העיר מטעם חד"ש. קליש רותם וצוק מעריכים כי לאור הלחצים מהפוליטיקה הארצית, במהלך הדברים הנוכחי הקואליציה המקומית לא תחזיק מעמד. על כן, הורו השניים לזאעתרה: "אם הדברים לא נכונים, צא ותגיד". בעקבות זאת, יכנס מחר זעאתרה מסיבת עיתונאים. בתוך כך, פעילי ימין דורשים כינוס שלא מן המניין של מועצת העיר על התבטאויותיו של זעאתרה.

מינויו של זעאתרה, במסגרת הסכם קואליציוני, עורר סערה וביקורת מפי פוליטיקאים בכירים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש מקליש-רותם לבטל את מינויו של "סגן ראש העיר שתומך בחיזבאללה וחמאס, ואני מקווה שהיא תיענה לבקשה". כעבור כמה שעות הודיעה קליש כי היא מסרבת לבקשתו של נתניהו וכי היא "לא מתכוונת להפר הסכמים".

"אני לא חבר לא בחמאס ולא בחיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד"ש שדוגלות בשלום, בשוויון ובאחוות העמים", אמר אז זעאתרה בתגובה לביקורת. "נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עינת קליש, מועמדת לראשות עיריית חיפה. מערכת וואלה! NEWS
קליש רותם/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully