וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: אלו החשודים בחיסול מהנדס המל"טים של חמאס לפני כשנתיים

משרד הפנים במדינה פרסם את שמותיהם של שני אזרחים שהיו מעורבים לכאורה בחיסולו של מוחמד א-זווארי בשנת 2016, כשהיה במכוניתו סמוך לביתו ויוחס לישראל. המשרד חשף כי השנתיים נכנסו למדינה דרך אחד מנמלי הים כשבוע לפני החיסול

עריכה: שמרית גולדשטיין

משרד הפנים בתוניסיה פרסם את שמותיהם של שני חשודים בחיסולו של מהנדס חמאס, מוחמד א-זווארי לפני כשנתיים - כך דיווחו היום (שלישי) כלי התקשורת במדינה. השניים, אלבר סאראק ואלן קמדי מחזיקים באזרחות בוסנית ונעצרו במסגרת חקירת החיסול על ידי הרשויות במדינה.

משרד הפנים אף חשף פרטים מחיסולו של מדען חמאס, שנורה למוות ליד ביתו בתוניסיה. בין השאר נחשף כי הנשיים נכנסו למדינה דרך נמל ימי ב-8 בדצמבר 2016, שבוע לפני יום החיסול. הם ערכו סיורים בג'רבה ובתוזר, וכן באזור דרום המדינה במסווה של ייצוג סוכנויות נסיעות. עוד צוין כי השניים תכננו במשך 18 חודשים את החיסול, תוך תיאום וגיוס של אזרחים בתוניסיה.

לקריאה נוספת:
חיסול מהנדס חמאס בתוניסיה: אזרח בוסני נעצר בקרואטיה
"סוכנים עם דרכונים בוסנים": חמאס מאשים את המוסד בחיסול מהנדס המל"טים
הרשויות בתוניסיה: "ארגון זר אחראי להתנקשות במהנדס המל"טים"

משרד הפנים בטוניס חושף פרטים אודות ההתנקשות והמתנקשים בחיי המהנדס. מתוך טוויטר של משרד הפנים בטוניס, מערכת וואלה
הדיווחים בכלי התקשורת בתוניסיה/מערכת וואלה, מתוך טוויטר של משרד הפנים בטוניס

בחודש מאי הודיע הרשויות במדינה כי עצרו חשוד בחיסול. כלי תקשורת ערבים ציינו כי החשוד נעצר בקרואטיה ב-13 במרץ. עוד דווח כי זהות הרוצחים ידועה למשרד המשפטים במדינה.

א-זווארי, שפעל לפיתוח מזל"טים וכן צוללות זעירות בשליטה מרחוק, נורה בסמוך לביתו בעיר ספקס בתוניסיה בעת שישב ברכבו. כלי תקשורת ייחסו את החיסול, שבמהלכו נורו כ-20 כדורים אל עבר הרכב, לגופי ביון זרים ואחדים מהם הפנו אצבע מאשימה לישראל ולמוסד. חמאס פרסם הצהרה סמוך למועד האירוע שבה האשים גם כן את ישראל באחריות לחיסול.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
מוחמד א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully