וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן לא הוסיף כבוד לדימויה של הכנסת, והפעם רק היא אשמה

11.12.2018 / 17:25

האירוע של השדולה לקידום הזמר העברי במשכן הפך במהרה לאירוע הפריימריז של ח"כ נאוה בוקר. למרות הביקורת מהכנסת וחברי השדולה שבראשה היא עומדת, היא לא רצתה לפספס את תמונתה בדואט עם גולן. גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא עשה הרבה כדי למנוע את המבוכה

צילום מסך

אירוע השדולה לקידום הזמר העברי שעורר מהומה היום (שלישי) בכנסת בשל הענקת אות ההוקרה לזמר אייל גולן, הפך עד מהרה לאירוע פריימריז של ח"כ נאוה בוקר (הליכוד). בקהל הופיעו רבים מתומכיה ותומכי מפלגתה, כולם הריעו לה יותר מלאמנים, ולרגע היה נדמה שהיא אחת מיוצרי המוסיקה שתרמו פה שנים לתרבות הישראלית.

לבוקר לא הפריע שהכנסת התנערה ממנה ושחברי השדולה שבראשה היא עומדת פשוט לא באו. מבחינתה זה היה רגע פרטי בביתה הפרטי. הביקורת הציבורית שהושמעה בשבוע האחרון נגד הענקת אות ההוקרה לגולן עשתה מעט את שלה. חלק מיקירי השדולה שהיו אמורים לקבל את אות ההוקרה הבריזו, אבל בוקר לא אמרה נואש. את התמונה שלה עם אייל גולן על במה אחת כשהשניים שרים דואט משותף היא לא רצתה לפספס.

לקריאה נוספת:
מהומה בכנסת: קריאות "בושה" ו"זנאי" לאייל גולן במהלך קבלת פרס הוקרה
מחאה נגד הפרס לאייל גולן בכנסת: "השתמש בבחורות ככלי לבילוי"

אייל גולן בכנסת. יק אדמקר, מערכת וואלה!
אייל גולן בכנסת, היום/מערכת וואלה!, יק אדמקר

בכנסת אולי צודקים בטענה שאירועים של שדולות הם ביוזמת העומדים בראשן והחברים בה בלבד, אבל במקרה הזה שיחקו ראש קטן ולא הפנו קשב לביקורת הציבורית נגד הגעתו של גולן - וכנראה שגם ממניעים פוליטיים.

לפני כשבועיים תכננו הח"כים של מרצ והרשימה המשותפת לקיים בכנסת כנס שבו תוצג קריאה "לפינוי היישוב היהודי בחברון". זו הייתה יוזמה פרטית של ארבעה ח"כים, בדומה לאירועים רבים שמתקיימים בכנסת. אבל כשזו פורסמה, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נעמד על רגליים אחוריות. "לא יקרה", הוא אמר למקורביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אייל גולן שר על הבמה בטקס הענקת עיטור הזמר העברי עם חברת הכנסת נאווה בוקר, 10 בדצמבר 2018. צילום מסך
כאילו אירוע פרטי. נאווה בוקר ואייל גולן בכנסת, היום/צילום מסך

בדרך אלגנטית משהו, קבע אדלשטיין שהאירוע יבוטל כי "לא יתאפשר לעשות כנס ביום שנשיא צ'כיה מגיע לביקור בכנסת". כך עשה יו"ר הכנסת שימוש בסמכותו נגד אירוע שלכאורה לא באחריותו בצעד שבעיקר הניב לו רווח פוליטי בקרב מצביעי הימין. הוא יכול היה לנקוט צעד דומה גם במקרה של אייל גולן אבל הפעם כנראה העדיף לשבת על הגדר. אדלשטיין לא רצה לפגוע בח"כ בוקר ממפלגתו ובתומכים הרבים של הזמר כי אולי מרביתם גם יתמכו בו.

כשהחליט ברגע האחרון להימנע מהגעה אף שהיה אמור לנאום באירוע, החזיר לעצמו מעט מהכבוד האבוד. מי שדווקא נהנה בשבוע האחרון מהטענה לפיה "הכנסת לא אחראית" אבל צפצף עליה ברגע האמת הוא מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ'. האחרון הוא הדמות הכי דומיננטית בניהול הכנסת ולמרות הביקורת הנוקבת על אירוח גולן במשכן, סחרוביץ' לא התאפק והזמין אותו אחר כבוד לפגישה בלשכתו שאליה הצטרפו מאוחר יותר גם ישי ריבו וארקדי דוכין.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נעדר ברגע האחרון. אלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בשנים האחרונות סובלת הכנסת מדימוי שלילי בשל פרובוקציות או התנהגות מביכה של חלק מחברי הכנסת. ההגעה של גולן לאירוע השדולה וההתפרצות של פעילים חברתיים נגדו במחאה על אות ההוקרה שהוענק לו לא הוסיפו הרבה לדימוי הזה, והפעם אשמה בכך רק הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully