וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על שלושה בכירים צפון קוריאנים בשל הפרת זכויות אדם

10.12.2018 / 21:33

משרד האוצר הודיע כי השלושה, בהם עוזרו של המנהיג קים, אחראים לפגיעה קשה בזכויות אזרחיהם וכן ציינו את מעורבותם ביחס לסטודנט האמריקני שמת מעינויים. העיצומים מגיעים בזמן ששיחות הגרעין נמצאות במבוי סתום

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית הטילה הים (שני) סנקציות על שלושה בכירים צפון קוריאנים, כולל על ריונג אה צ'ו, עוזרו של המנהיג קים ג'ונג און, בשל הפרה חמורה של זכויות אדם וצנזורה ממשלתית - כך מסר משרד האוצר בוושינגטון. ריונג, לפי הממשל, עומד בראש המשרד לארגון ולהדרכה של מפלגת השלטון. שני הבכירים הנוספים שעליהם הוטלו העיצומים הם השר לביטחון המדינה קיונג ת'ק ג'ונג וראש משרד התעמולה, קוונג הו פאק.

הסנקציות, שמצטרפות לעיצומים רבים שהטילה ארצות הברית על קוריאה הצפונית חרף השיחות ביניהן, יקפיאו כל נכסים שהם עשויים להחזיק בארצות הברית וימנעו מהם לעשות עסקים עם אזרחים אמריקנים.

לפי משרד האוצר, הסנקציות "שופכות אור על הטיפול הבוטה באזרחי קוריאה הצפונית ומזכירות את היחס האכזרי שהעניקה קוריאה הצפונית לאזרח האמריקני אוטו וורמבייר". האחרון היה סטודנט שמת ביוני אשתקד אחרי 17 חודשים בכלא הצפון קוריאני. מותו החריף את המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון באותה תקופה, שנסובה בעיקר סביב פיתוח תכנית הגרעין הצפון קוריאנית.

מאז חלה הפשרה ביחסים, ולפני הפסגה ההיסטורית בחודש יוני בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין קים בסינגפור, שחררה פיונגיאנג שלושה אסירים אמריקנים. עם זאת, השיחות בין הצדדים עלו מאז על שרטון ולא נרשמה התקדמות של ממש ביניהם. בחודש שעבר גירשה המדינה הקומוניסטית המבודדת אזרח אמריקני שנכנס באופן לא חוקי למדינה.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך תדרוך בעיר סינוויג'ו  16 בנובמבר 2018. רויטרס
קים בתדרוך בעיר סינוויג'ו, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully