וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מדאיג באיחוד: האנטישמיות מחריפה, יותר משליש שוקלים להגר

16,395 יהודים מ-12 מדינות נשאלו על המצב בארצם, ותיארו תמונת מצב מדאיגה. 2% סיפרו כי חוו אלימות פיזית, ו-28% מהם אמרו כי הוטרדו על רקע מוצאם. בצרפת, 95% סבורים כי האנטישמיות היא בעיה משמעותית

יקי אדמקר

האנטישמיות מחריפה והחשש בקרב יהודים גובר מחשש להטרדות ולפגיעה בהם רק בשל זהותם - כך עולה מסקר נרחב ב-12 מדינות באיחוד האירופי, שבוצע על ידי סוכנות זכויות היסוד של האיחוד האירופי. מאות יהודים - כ-2% - סיפרו כי הם חוו אלימות פיזית על רקע אנטישמי בשנה החולפת, כש-28% מהנסקרים סיפרו על הטרדות שעברו.

צרפת זוהתה כמוקד החמור ביותר של אנטישמיות. תקריות נגד יהודים נרשמו גם בגרמניה, בריטניה, בלגיה, שבדיה והולנד. לפי הסקר, בתי כנסת ומוסדות חינוך יהודיים נדרשים להגנה; יהודים נתונים ל"הערות מרושעות" באינטרנט, בתקשורת ובפוליטיקה ומופלים לרעה בבית הספר ובעבודה.

מקרב 16,395 היהודים שהשתתפו בסקר, שנערך במדינות בעלות שיעור היהודים הגדול ביותר, 89% מהם סיפרו כי אנטישמיות ברשת היא בעיה בארצם. 34% מהנשאלים נמנעו מאירועים של הקהילה מחשש לביטחונם ו-38% מהם שקלו להגר בשל כך. בצרפת, 95% מהיהודים רואים באנטישמיות בעיה גדולה או גדולה מאוד.

יהודי בברלין יוני 2018. AP
יהודי בברלין, יוני/AP

ראש ממשלת צרפת, אדואר פיליפ, אמר לאחרונה כי חלה עלייה של 69% במספר התקריות האנטישמיות במדינה, שבה חיים כחצי מיליון יהודים - הקהילה הגדולה ביותר באירופה. בבריטניה, התקריות האנטישמיות נקשרו למפלגת הלייבור בהנהגת ג'רמי קורבין, ובשבדיה חלה עלייה חדה בדאגה מפני התופעה.

הדוח של הסוכנות מפציר במדינות האיחוד לשתף פעולה בצורה שיטתית עם הקהילות היהודיות כדי להגן על אתרים יהודיים ולדחוק בקורבנות לדווח על אפליה אנטישמית שהם חווים. בשבוע שעבר המליצה המועצה האירופית לחברות הגוש שטרם אימצו את ההגדרה המחריבה לאנטישמיות להשתמש בה ככלי לחינוך ולהכשרה בעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully