וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניידות סמויות: המבצע שאפשר לראש ארגון הפשע לעלות לקבר אחיו

9.12.2018 / 18:05

עודה קוטייר, שאנשי ארגונו חשודים שפתחו בירי לעבר מתקני שב"ס, עלה עם אחיו לקבר אחיהם שמת לפני כחודש. כדי לאפשר לשניים לעלות לקבר, יחידות מצדה ונחשון של שב"ס ויחידות מיוחדות של המשטרה פתחו במבצע שכלל בידוד צירי תנועה והיערכות במעגלי אבטחה

הארכת מעצר לעודה קוטייר במסגרת חשיפת שורות רציחות בעולם התחתון, שלום ת"א. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
מבצע אבטחה מיוחד. עודה קוטייר בבית המשפט לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

במהלך סוף השבוע הסוער, המשטרה ושירות בתי הסוהר יצאו למבצע לא שגרתי. עשרות לוחמי יחידות מצדה ונחשון של שב"ס בשילוב יחידות מיוחדות של המשטרה פעלו על מנת לאפשר לשני האחים קוטייר לעלות לקבר אחיהם, שמת לפני חודש.

רק לפני שבועיים עלה שמו של עודה קוטייר לכותרות, כשהמשטרה חשדה שאנשי ארגונו איימו על אנשי שב"ס. החשד עלה בעקבות אירועי ירי לעבר שני בתי כלא, ובאחד המקרים כמעט ונפגע סוהר שהיה בראש מגדל השמירה.

עם היוודע דבר מותו של האח, השניים, הכלואים במתקני שב"ס, ביקשו לצאת להלווייתו. במשטרה ובשב"ס דחו זאת על הסף ונימקו כי מדובר בחשש ביטחוני לאסירים ולאזרחים שעשויים להיות באזור. גורמים בשב"ס ציינו כי מלבד הסכנה הנשקפת מהשניים, קיימת סכנה שגורמים אחרים בעולם התחתון ינסו לפגוע בהם. עם זאת, בשב"ס הבהירו כי יאפשרו להם לצאת ולפקוד את קברו.

"שלושה מעגלי אבטחה"

אתמול יצא המבצע לדרך, ובאמצעות ניידות סמויות של שב"ס הוצאו שני האחים המוחזקים בכלא אשל ובכלא רמון. לוחמי מצדה ונחשון אבטחו את שתי השיירות שהובילו את השניים בנפרד. "חלקת הקבר נמצאת במרחק של 20 מטרים ממתחם המגורים של קוטייר בג'לג'וליה, מה שהפך את המבצע למורכב יותר עבורנו", אמר קצין בכיר בשב"ס.

שלושה מעגלי אבטחה נדרשו למשימה. כוחות מיוחדים של המשטרה וכן לוחמי מצדה הפכו את מתחם הקבר לסטרילי. גם ציר הנסיעה בודד כדי למנוע פגיעה בשני האסירים. כל אחד מהאחים הוכנס לחלקה בנפרד, ולכל אחד מהם הוקצו כשש דקות לפקוד את הקבר. רק לאחר שעודה סיים והוצא מהמקום אפשרו לאחיו לעלות לקבר.

על פי המשטרה, עודה קוטייר עומד בראש ארגון פשיעה מג'לג'וליה שאחראי לכמה מעשי רצח, אלימות, סחיטה ועבירות בתחום הפשיעה החמורה והכלכלית. עודה וכמה מאנשיו נעצרו לפני כשנה בעקבות חקירה מאומצת של ימ"ר תל אביב וסיוע של ימ"ר מרכז. במשטרה ובשב"ס סבורים כי אנשיו של קוטייר עמדו מאחורי שורת המעשים, כחלק ממאבקו נגד תנאי כליאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully