וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה לעבר חשודים בגבול; דיווח: ישראל הזהירה מתקיפה בלבנון

השלושה התקרבו לאזור העבודות. חיילי צה"ל פתחו באש והחשודים נמלטו. בניגוד לטענת צה"ל, צבא לבנון הסביר שאלו חיילים שהתקרבו לגדר כחלק מסיור שגרתי ולא פעילי חיזבאללה. דיווח: ישראל הזהירה כי תתקוף בלבנון אם חיזבאללה לא יפסיק לפתח טילים מדויקים

נתניהו סייר בצפון עם שגרירים זרים: "נפעל באזור ככל שיידרש. מי שיתקוף אותנו – דמו בראשו"/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

על רקע המתיחות בגבול לבנון ומבצע "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות חיזבאללה, חיילי צה"ל פתחו באש היום (שבת) לעבר שלוש דמויות החשודות כפעילי הארגון שהתקרבו לאזור העבודות הטכנולוגיות בחסות מזג האוויר. דובר צה"ל הודיע כי השלושה נמלטו והעבודות נמשכות כסדרן. הירי מתרחש ברקע טענות לבנוניות כי צה"ל חצה אתמול את הקו הכחול בגבול, אותן הכחישו גם בצה"ל וגם ביוניפי"ל.

בניגוד לטענת צה"ל, צבא לבנון אמר כי היו אלו חיילים שהתקרבו לגדר כחלק מסיור שגרתי ולא פעילי חיזבאללה. לפי הודעת סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון נכתב כי "חיילי האויב הציוני ירו באוויר אחרי שהם הופתעו מסיור שגרתי של צבא לבנון בשטח לבנון בשל הערפל הכבד". ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח היום כי ישראל הזהירה את לבנון דרך ארצות הברית וצרפת, כי תתקוף בשטחה אם חיזבאללה לא יעצור את פיתוח הטילים המדויקים בתמיכת איראן.

לוחמי צה״ל מיחידות שונות, בפעילות היום בגבול הצפון - 5/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל, דובר צה"ל

המבצע נפתח ביום שלישי השבוע במטרה לחשוף ולנטרל את המנהרות ההתקפיות של הגבול שיעי משטח לבנון. עוד באותו היום חשף צה"ל מנהרה שנחפרה ממפעל בלוקים בכפר כילא שבדרום המדינה לשטח ישראל, ובעקבות הפעילות ההנדסית של צה"ל במקום הוכרזה גזרת מטולה כשטח צבאי סגור. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

השגרירות הרוסית בישראל הודיעה כי בשיחה, שהתקיימה לבקשתו של נתניהו, אמר פוטין כי יש להבטיח את היציבות בגבול בהתאם להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

בלשכת ראש הממשלה אישרו את השיחה, ועדכנו כי "נתניהו עדכן את הנשיא פוטין בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ועל המשך כוונת ישראל לסכל את איום המנהרות. השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב, ושתתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך". עוד הדגיש נתניהו בשיחה כי ישראל תפעל נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לוחמי צה״ל מיחידות שונות, בפעילות היום בגבול הצפון - 5/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל, דובר צה"ל

ביום חמישי נפגש מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטליק סטפנו דה קול. השניים סיירו במנהרת הטרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מכפר כילא שבדרום המדינה לשטח ישראל. סטריק הביע בשם צה"ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית על ידי ארגון הטרור חיזבאללה במטרה לפגוע באזרחים ישראלים וציין כי מדובר בהוכחה להפרות החמורות של חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם - ובראשן החלטה 1701.

עוד מסר סטריק למפקד יוניפי"ל מפה של הכפר רמיה ובו קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרה נוספת, ודרש שיוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני וציין בפניו כי מי שייכנס למרחב התת קרקעי מסכן את חייו. המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום על תושבי ישראל. "ממשלת לבנון, צבא לבנון ויוניפי"ל אחראים על המתרחש בלבנון", נמסר מדובר צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס באותו הערב למוכנות חיזבאללה ואמר בטקס לעובדי המוסד כי חיזבאללה היה אמור להיות מצוידים היום באלפי טילים מדויקים אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות. "לחיזבאללה יש שני כלים", אמר נתניהו. "כלי אחד הוא מנהרות ואנו שוללים אותו. הכלי השני הוא נשק הרקטות, הנשק הסטטיסטי - אבל הם רוצים נשק מדויק. זה משנה את מאזן הכוחות באופן קיצוני".

(עדכון ראשון 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully