וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חשוב להציג גם צדדים פחות יפים בעם היהודי? וואלה! גלובל

6.12.2018 / 17:00

תכניתו של אורן נהרי במהדורה לחג: החלוקה ההיסטורית בעם בין "מכבים" ל"מתייוונים", ראיון מגרה במיוחד עם בלוגר קולינריה יהודית ושיחה על המחזות החדשים של "הקאמרי" שמנפצים כמה מיתוסים יהודיים. צפו בתכנית

וואלה גלובל 45/עריכה: נועה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם תכנית באווירת חנוכה ומיתוסים יהודיים:

בפתח התכנית סוקר נהרי את היסטוריית הטענות לחלוקה בעם היהודי בין "מכבים", "יהודים", "לוחמים" - לבין "מתיוונים", ומזכיר את חשיבותם של מיתוסים וסמלים בחייו של עם.

בהמשך התכנית ראיון שמגרה את בלוטות הטעם: גבריאל בוקסר, בעל בלוג הקולינריה האמריקני"כשר-גורו" KosherGuru, הגיע לאחרונה לישראל עם עוד כמאתיים עיתונאים ובלוגרים יהודים מרחבי העולם למפגשים בהזמנת לשכת העיתונות הממשלתית, ומספר לנהרי על אוכל יהודי בעידן האינסטגרם. האם עדיין יש קהל למעדניות היהודיות המיתולוגיות בניו יורק? האם גם הוא נתקל בתגובות אנטישמיות ברשת? והאם יש גם גויים שמכורים לגפילטע פיש?

בסוף התכנית - ראיון מקיף בעניין שתי הצגות "יהודיות" חדשות של תיאטרון הקאמרי בתל אביב המשיקות זו לזו - המחזה השנוי במחלוקת "אל נקמות" שנכתב במקור ביידיש בידי המחזאי היהודי שלום אש והועלה בתחילת המאה העשרים על מספר במות בעולם, ו-"מעשייה מגונה" שמתאר את גילגולי המחזה הזה. "אל נקמות" הציג זנות ולסביות בקרב חיי היהודים בתחום המושב והוא סבל במהלך הזמן מסקנדלים, חרמות ונידויים עד שאש התחרט שפרסם אותו.
הלנה ירלובה, שחקנית "אל נקמות" ודן שפירא, שמגלם את שלום אש ב"מעשייה מגונה" מדברים באולפן עם אורן נהרי על העיבודים העכשוויים של המחזות, על ההכרח או החשיבות שבהצגת גם פנים שנויים במחלוקת בעם היהודי, על תגובות הקהל הישראלי ועל הקשר לסרט פוקסטרוט. צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully