וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית אבא נהדר": בוש הבן ספד לאביו בטקס האשכבה בוושינגטון

5.12.2018 / 21:07

מנהיגים מהעולם ונשיאי ארה"ב לדורותיהם - כולל טראמפ - השתתפו בטקס של הנשיא המנוח, בו נשא הספד בנו ג'ורג' וו. בוש. את ישראל ייצג שר האוצר כחלון. לפי דיווח בארה"ב, הובטח לטראמפ שלא יהיו אמירות פוליטיות

הלווייתו של ג'ורג' בוש האב: עשרות מנהיגי עולם חלקו כבוד אחרון לנשיא ארצות הברית לשעבר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טקס האשכבה הממלכתי לנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב נערך היום (רביעי) בקתדרלה הלאומית בוושינגטון. מנהיגים רבים מהעולם, בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, עבדאללה מלך ירדן והנסיך צ'רלס הגיעו לחלוק כבוד אחרון לבוש, שמת בסוף השבוע בגיל 94. את ממשלת ישראל ייצג בלוויה שר האוצר, משה כחלון, השוהה בוושינגטון.

כל נשיאי ארצות הברית לשעבר שעודם בחיים הגיעו לטקס, וכך גם הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, יחד עם בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר. עם זאת, היחיד מביניהם שנשא הספד באירוע הוא בנו, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, לצד מספר מצומצם של מספידים קרובים נוספים כמו ראש ממשלת קנדה לשעבר והביוגרף של בוש.

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש מול ארונו של אביו בוושינגטון, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
נשא דברים בטקס. הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש ורעייתו מול הארון של אביו, אתמול/רויטרס

בנו, ג'ורג' בוש הבן ספד לו ואמר: "הוא ידע איך למות צעיר. בגיל 90 הוא צנח ממטוס, בשנות התשעים שלו הוא שמח כשידידו ג'יימס בייקר הבריח לבית החולים שבו היה מאושפז בקבוק וודקה גרייגוס. הוא לימד אותנו איך להתבגר בהומור ובהגינות". בוש הזכיר את התקרית שבה המטוס של אביו הופל במחלמת העולם השניה והוא נאלץ לנטוש אותו: "הוא ידע איך למות צעיר כי הוא כמעט מת צעיר. כשצנח לאוקיינוס הפסיפי הוא התפלל לאלוהים שהכוחות האמריקנים ימצאו אותו לפני כוחות האויב - לאל היו תכניות אחרות לג'ורג' בוש".

"הוא היה פטריוט", המשיך הנשיא ה-43, "הוא הקפיא את הלימודים בקולג' והתגייס לצבא. הוא מעולם לא דיבר על השירות שלו. הוא אהב לצחוק, במיוחד על עצמו. הוא העריך בדיחה טובה. הוא היה שולח לחברים באימייל בדיחות. הוא לא יכל לסבול ירקות, במיוחד ברוקולי. והוא העביר את הפגמים הגנטיים הללו אלינו". הוא סיפר כי אביו היה שחקן גולף טוב, אך שיחק במהירות ובקצב מסחרר כיוון שלדברו לא רצה לבזבז זמן אלא רצה להמשיך הלאה בסדר היום שלו. "היו לו שני מצבים, פול גז, ושינה".

על ימיו האחרונים של אביו סיפר בוש: "ביום שישי שעבר התקשרתי אליו כשאמרו לי שיש לו עוד דקות לחיות. אמרתי לו 'אבא, אני אוהב אותך והיית אבא נהדר'. המילים האחרונות שלו היו 'אני אוהב אותך גם'. הוא נהנה לראות תכניות משטרה בשידורים חוזרים, בווליום גבוה, ולהחזיק לאמא את היד. אחרי שאמא מתה, אבא נשאר חזק אבל הוא רק רצה להחזיק את ידה שוב. נתגעגע אליך, להגינות שלך ולטוב לבך. באבל שלנו, אנחנו יודעים שכעת הוא מחבק את רובין ומחזיק שוב את ידה של אמא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ארונו של ג'רוג' בוש האב מוצב בניין הקפיטול בוושינגטון לקראת טקס ההשכבה 5 בדצמבר 2018. רויטרס
ארונו של בוש מוצב בבניין הקפיטול לקראת טקס האשכבה, היום/רויטרס

טראמפ הכריז על היום כיום אבל לאומי, וסוכנויות ממשל פדרליות נסגרו. ביומיים האחרונים הוצב ארונו של בוש במרכז גבעת הקפיטול, ואלפי אזרחים ובכירי ממשל בעבר ובהווה הגיעו להיפרד מהנשיא ה-41. כך למשל, הגיעו ראש ה-CIA ג'ינה הספל וקודמה בתפקיד ג'ון ברנן כדי לחלוק כבוד לבוש, שעמד בראש הארגון בשנות ה-70.

קולין פאוול, שפיקד על מבצע "סופה במדבר" (מלחמת המפרץ הראשונה), הגיע גם הוא יחד עם בכירי זרועות הביטחון באותה התקופה, שעמדו יחד והצדיעו לארון. גם הסנאטור לשעבר, בוב דול בן ה-95 שנחשב מקורב לבוש הגיע במיוחד על כיסא גלגלים ונעמד כשהוא נתמך במלווה כדי להצדיע לארון של הנשיא לשעבר.

בוושינגטון פוסט דווח אמש כי לטראמפ הובטח עוד בקיץ על ידי בני המשפחה כי על אף העימות המתמשך בינו ובין משפחת בוש, ההלוויה תהיה חפה מפוליטיקה ולא תתמקד בביקורת על הנשיא המכהן, להבדיל, למשל, מהלווייתו של המועמד לנשיאות לשעבר ג'ון מקיין. טראמפ ישב בשורה הראשונה יחד עם הנשיאים לשעבר אובמה, קלינטון וקרטר.

ארונו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב בקתדרלה בוושינגטון, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
מנהיגים מרחבי העולם חלקו לו כבוד אחרון. ארונו של בוש האב, אתמול/רויטרס
גורג' בוש פורץ בבכי במהלך טקס ההלוויה של אביו בטקס אשכבה בוושינגטון 5 בדצמבר 2018. רויטרס
"אבא, אני אוהב אותך והיית אבא נהדר", ג'ורג' בוש הבן בהספד לאביו,/רויטרס
הנסיך צ'רלס, במהלך הלוויתו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג בוש האב בטקס שנערך בוושינגטון, ארה"ב 5 בדצמבר 2018. רויטרס
הנסיך צ'רלס בטקס האשכבה, היום/רויטרס

אמש, הגיע הנשיא טראמפ לביקור תנחומים בבית ההארחה הרשמי של הבית הלבן, שם שוהים בני הזוג ג'ורג' ולורה בוש. שני הזוגות החליפו נשיקות על הלחי ונראו נינוחים אל מול המצלמות. לפי הודעת הבית הלבן, הפגישה ארכה 23 דקות ובסיומה שבו טראמפ ורעייתו מלניה אל הבית הלבן הסמוך.

ארונו של בוש יוטס אל טקסס, שם יערך לו מחר טקס קבורה מצומצם מחוץ לספרייה הנשיאותית הנושאת את שמו. הוא ייקבר לצד אשתו, ברברה בוש, שמתה בחודש אפריל השנה.

(עדכון ראשון: 11:11)

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש והנשיא דונלד טראמפ, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ ובוש, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully