וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: טראמפ בונה סדר עולמי ליברלי חדש

4.12.2018 / 13:51

שר החוץ של ארה"ב הגן על מדיניות ממשלו ואמר כי סין ואיראן מערערות על יציבות העולם. "אפילו חברינו באירופה אומרים לעתים שאנחנו לא פועלים למען האינטרס של העולם החופשי - זה פשוט לא נכון", אמר בכנס בבריסל, שם מתכנסים שרי החוץ של נאט"ו

טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בונה סדר עולמי ליברלי חדש - כך אמר היום (שלישי) שר החוץ שלו מייק פומפאו באירוע בבריסל. זאת בצל החשש במערב מהכיוון שאליו צועדת וושינגטון תחת הנהגת הממשל הנוכחי. הוא האשים את איראן ואת סין בחוסר היציבות בעולם.

"עם המסורות הטובות ביותר בדמוקרטיה הגדולה שלנו, אנחנו קוראים למדינות לבנות סדר ליברלי חדש שימנע מלחמות ויוביל לשגשוג רב יותר", אמר פומפאו בנאומו. "תחת הנשיא טראמפ, אנחנו לא נוטשים את ההנהגה הבינלאומית או את ידידינו במערכת הבינלאומית". הוא דחה את הטענות שלפיהן וושינגטון פועלת בצורה חד-צדדית. "אפילו חברינו באירופה לעתים אומרים שאנחנו לא פועלים למען האינטרס של העולם החופשי. זה פשוט לא נכון".

לקריאה נוספת
נתניהו נפגש עם פומפאו: "לעצור את תוקפנות איראן בסוריה ובלבנון"

שר החוץ של ארה"ב פומפאו בנאום בבריסל, 4 בדצמבר 2018. רויטרס
קורא למדינות נוספות להתגייס למאמץ האמריקני. פומפאו בבריסל, היום/רויטרס

לדבריו, "אנחנו פועלים לשמור, להגן ולקדם עולם חופשי פתוח, צודק ושקוף בקרב המדינות. החזון הזה דורש את השבת הסדר הליברלי, האמיתי, בקרב המדינות. זה דורש אסרטיביות מצד אמריקה וההנהגה של הדמוקרטיות ברחבי העולם". פומפאו אמר כי ארצות הברית דוחקת בבנק העולמי ובקרן המטבע העולמית שלא לממן מדינות כמו סין, מאחר שלטענתו היא כבר מחזיקה בגישה לשווקים הפיננסיים כדי לצבור הון.

פומפאו נמצא בבריסל לשיחות עם שרי החוץ של נאט"ו. טראמפ האשים את חברות הברית האירופיות בכך שאינן משקיעות די משאבים להגנתן ומסתמכות יותר מדי על וושינגטון. נאט"ו קוראת לנשיא שלא לפרוש מהסכם בקרת הנשק הגרעיני שנחתם עם רוסיה ב-1987, אלא לעבוד יחד עם מוסקבה כדי שזו תקיים את חלקה בהסכם להגבלת פיתוח טילים גרעיניים לטווח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully