וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסים גלויים עם משטר רצחני - זה טוב לישראל? וואלה! גלובל

29.11.2018 / 16:00

תכנית חדשות החוץ של אורן נהרי, הפעם בסימן אפריקה: האם יחסים מתהדקים עם שליטים רודנים שמבוקשים על פשעי מלחמה משרתים את ישראל? וכיצד מסביר מחבר הספר החדש "הדייגים" מדוע מולדתו העשירה ניגריה לא עולה על מסלול הפיתוח?

מערכת וואלה!

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם תכנית שמוקדשת ברובה ליבשת אפריקה.

בפתח התכנית מזכיר נהרי את ביקורו השבוע בישראל של נשיא צ'אד אידריס דבי ואת היחסים המתהדקים עם סודן - וגם מזכיר את שלטונם הרודני של שני השליטים האפריקנים. האם גם בפוליטיקה בינלאומית צריכים להיות קוים אדומים? והאם יחסים גלויים עם משטרים רצחניים שמבוקשים על פשעי מלחמה - זה טוב לישראל?

בהמשך התכנית מראיין נהרי את פרופ' לורי רינגהנד מהפקולטה למשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'יה ששהתה השבוע בישראל והשתתפה בסמינר באוניברסיטת בר-אילן. בין היתר דיבר נהרי עם רינגהנד, החוקרת את נושא הליך הבחירה והמינוי של שופטים לבית המשפט העליון בארה"ב, על פרשת קוואנו; האם קיים סיכוי שהפסיקה המפורסמת שמאפשרת לנשים לבצע הפלה מלאכותית תבוטל בעתיד, והאם לא הגיע הזמן להגביל את כהונת שופטי בית המשפט העליון האמריקני.

בסוף התכנית חוזר נהרי לעסוק ביבשת השחורה, ומראיין את צ'יגוזיה אוביומה, המחבר יליד ניגריה של הספר "הדייגים" שיוצא בימים אלה בהוצאת "מודן". הספר מספר על משפחה אחת בניגריה של שנות התשעים, שנות ילדותו של המחבר, על רקע תהליכים שעברה המדינה האפריקנית. צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully