וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים נקראים לעזוב: ארגנטינה בטירוף לפני פסגת ה-G20

הממשלה המליצה לאלו הגרים בבירה בואנוס איירס לצאת מהעיר לקראת סוף השבוע, עם הגעת מנהיגי העולם והפגנות הנגד המתוכננות. 22 אלף שוטרים התפרסו בעיר שטרם התאוששה מהאלימות נגד שחקני בוקה ג'וניורס. יורש העצר הסעודי כבר נחת

ארגנטינה קוראת לתושבי הבירה בואנוס איירס לעזוב את העיר לקראת פסגת ה-G20, שתחל ביום שישי ותימשך עד שבת. מחר (חמישי) תהיה העיר תחת אבטחה כבדה עם הגעתם של מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות ביותר בעולם. כל הטיסות לעיר יוסטו וכל התנועה הציבורית תתבטל במהלך הפסגה, שתמשוך עשרות הפגנות ואירועים תרבותיים.

השבתת התחבורה הציבורית תשפיע גם על בואנוס איירס רבתי, שבה חיים כ-12 מיליון איש. כ-22 אלף שוטרים ואנשי ביטחון יהיו מעורבים במבצע הרחב, ברקע הביקורת כלפי הרשויות אחרי תקיפת אוטובוס השחקנים של בוקה ג'וניורס ביום שבת האחרון לקראת המשחק המכריע בגביע הליברטדורס. בנוסף לכך, ארבע שיחות שווא על פצצות בסנאט, בשגרירות האמריקנית ובמבנים נוספים מתחו את העצבים עוד יותר.

הממשלה הכריזה על יום שישי כיום חופש. "אנחנו ממליצים לכם לצל את סוף השבוע הארוך כדי לעזוב", אמרה השרה פטריציה בולריץ'. "עזבו בחמישי כי הולך להיות מסובך מאוד בעיר". היא אמרה כי הרשויות לא יאפשרו נקיטת אלימות, בצל ההפגנות הגדולות המתוכננות נגד הגלובליזציה.

שוטרים מאבטחים את שגרירות סעודיה בבירת ארגנטינה, 28 בנובמבר 2018. רויטרס
שוטרים מאבטחים את שגרירות סעודיה בבירת ארגנטינה, היום/רויטרס

לכל אלו מצטרפת גם נוכחותו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שנחת היום ברקע המחאה על מעורבותו לכאורה ברצח העיתואי ג'מאל חאשוקג'י. על אף שבקשה של ארגוני זכויות אדם לפתוח בחקירה נגדו בגין ביצוע פשעי מלחמה ועינויים בשל המלחמה בתימן ורצח העיתונאי צפויה להידחות על ידי בתי המשפט, השאלה הגדולה כיצד יתקבל על ידי יתר מנהיגי העולם.

לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אין פגישה מתוכננת עם הנסיך, על אף שהם עשויים לשוחח בשולי הפסגה. הוא דחה את מסקנות ה-CIA על כך שיורש העצר הורה על חיסול חאשוקג'י, שכתב נגדו טורים ביקורתיים, ואמר כי הן אינן חד-משמעיות. זאת כשבקונגרס גוברת הקריאה להעניש את ריאד ולעצור את הסיוע של וושינגטון למלחמה בתימן.

המשלחת האמריקנית תהיה הגדולה ביותר והיא תכלול עשרה מטוסים, שנושאים גם כלי רכב ומסוקים חמושים. צוותי אבטחה אמריקניים כבר הגיעו לבואנוס איירס לפני כעשרה ימים והם גם יעזרו לכוחות המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully