וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מדעי מפתיע: יכול להיות שסיפור אדם וחווה בעצם היה אמיתי?

2.12.2018 / 8:45

חוקרים בשוויץ השלימו מחקר של הגנום האנושי שתוצאותיו הדהימו אפילו אותם: מסתבר ש-90 אחוז מכל מיני החיות (כולל בני האדם) הגיעו מאותו זוג הורים

קלסיקלטת

כולנו מכירים את סיפור אדם וחווה, חלקנו אף מאמינים כי מדובר בסיפור מיתולוגי בלבד, אולם מדענים טוענים כעת שיתכן שהוא לא כל כך רחוק מהמציאות. על פי מחקר שהתבצע באוניברסיטת באזל שבשוויץ, נקבע ש-90 אחוז מכל מיני בעלי החיים כיום הגיעו מזוג הורים בודד שהחל להוליד צאצאים לפני קצת פחות מ-250 אלף שנה, בערך כמו אדם וחווה המקראיים.

וכשאנחנו מדברים על בעלי חיים אנחנו מתכוונים גם לבני אדם, כמובן. החוקרים סרקו "בר-קודים" גנטיים של חמש מיליון חיות, כולל בני אדם, מ-100 אלף סוגים שונים לפני שהגיעו למסקנות המפתיעות.

"המסקנה מפתיעה מאוד", הודה החוקר המוביל, ד"ר מארק סטוקול. "ניסיתי להילחם בה בכל כוחי". חוקר אחר הוסיף: "בזמן שבני אנוש שמו דגש כל כך חזק על נקודות השוני, צריך להתמקד יותר באיך שאנחנו דומים אחד לשני, וליתר ממלכת החיות".

מה היה תפקידם של אדם וחוה בהליך הבריאה?

"אין הבדל בין בני אדם ליונים"

ההכחדה האחרונה הידועה לנו התרחשה בתקופת הדינוזאורים לפני כ-65 מיליון שנה - מה שלפי הדיווח ב"דיילי מירור" פותח את האפשרות של תהליך אבולוציוני אנושי מובנה שבו היה צורך להתחיל מאפס. בני האדם דומים להפליא לא רק זה לזה, אלא גם לכל מין אחר. "אם איש מאדים היה נוחת על כדור הארץ ופוגש להקת יונים והמוני בני אדם, הם לא היו נראים כל כך שונים בעיניו מבחינת המדידה הבסיסית של הגנום המיטוכונדריאלי", אמר ג'סי אוסובל, מנהל התוכנית לסביבה האנושית באוניברסיטת רוקפלר."תרבות, ניסיון חיים ודברים אחרים יכולים לגרום לאנשים להיות שונים מאוד, אבל במונחים של ביולוגיה בסיסית, אנחנו כמו הציפורים", הוסיף ד"ר סטוקול.

"הדנ"א המיטוכונדריאלי" שנבדק במחקר הוא זה שאמהות מעבירות מדור לדור, והוא מצביע על "היעדר החריגות האנושית"."אפשר היה לחשוב שבגלל כמות האוכלוסין הגבוהה והתפוצה הגיאוגרפית הנרחבת שלהם, בני האדם היו עשויים להוביל למגוון גנטי גדול יותר מאשר מינים אחרים של בעלי חיים", הוסיף ד"ר סטוקל."אבל לפחות בכל הקשור לדנ"א המיטוכונדריאלי, בני האדם מתגלים כנמצאים במקום ממוצע עד נמוך בגיוון הגנטי".

תוצאות המחקר לא הובנו נכון על ידי כמה גורמים דתיים, שחשבו שהוא מצביע על כך שכולנו נולדנו באירוע דוגמת המפץ הגדול לפני 100,000 שנה, אבל זה לא מה שהממצאים מראים. מה שהמחקר מצביע עליו למעשה זה שהמין שלנו צריך להתחדש הרבה יותר ממה שחשבנו, ואנחנו עושים זאת בתיאום יחד עם כל בעלי החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully