וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם למזרח התיכון: "עזה היא סיר לחץ שבסוף יתפוצץ"

27.11.2018 / 20:00

מלדנוב אמר בשולי כנס של ארגון "נשים עושות שלום" כי כל עוד הפלגים הפלסטיניים שולטים ברצועה ניתן להקל את הלחץ - אך לא למנוע פיצוץ. בשיחה עם וואלה! NEWS שליח האו"ם שיבח את המגעים המדיניים שהובילו להפסקת אש בעזה ואמר כי "מלחמה היא האופציה הגרועה ביותר לכולם"

צילום: שב"כ, עריכה: טל רזניק

ברקע המאמצים להגיע להסדרה ארוכת טווח ברצועת עזה, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב מזהיר כי "המצב בעזה הוא כמו סיר לחץ. אפשר להקל על הלחץ על ידי הסרת המכסה מדי פעם אבל אם שום דבר לא ישתנה זה יתפוצץ בסופו של דבר".

בשיחה עם וואלה! NEWS בשולי כנס של ארגון "נשים עושות שלום" שהתקיים היום (שלישי) בתל אביב, אמר מלדנוב כי המשימות הדחופות ביותר בעזה הן הקלה על המשבר ההומניטרי - והחזרת הרצועה לשליטה של הרשות הפלסטינית, על רקע המשך המגעים המצרים לפיוס פנים פלסטיני. "כדי שהאנשים בעזה יראו סיכוי לשקט טווח ארוך של שקט ושלווה קודם כל צריך להחזיר את הממשלה, ואז צריך להבטיח שכל הנשק וכל סמכויות הביטחון יהיו רק בשליטה של הממשלה הלגיטימית ולא בידי הפלגים. רק אז אפשר להראות שאנשים מקבלים שירותים ודברים יתחילו להיפתח, החיים יחזרו לנורמליים במצב הנוכחי".

שליח האום ניקולאי מלדנוב היום בכנס בתל אביב. קרדיט נשים עושות שלום. נשים עושות שלום, מערכת וואלה!
שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב בכנס של "נשים עושות שלום", היום/מערכת וואלה!, נשים עושות שלום

מלדנוב, שניהל מטעם האו"ם את המגעים להשגת הפסקות אש בין ישראל וחמאס בכל חודשי ההסלמה האחרונים, אמר לוואלה! NEWS כי המגעים המדיניים ההדוקים מלמדים ש"אפשר למנוע מלחמה - אם עובדים ביחד. כולם - ישראל, חמאס, הרשות הפלסטינית, מצרים והקהילה הבינלאומית הבינו שצריך ואפשר לקחת צעד אחורה ממלחמה, כי כולם מבינים שמלחמה היא האופציה הגרועה ביותר עבור כולם. מלחמה כרגע תהיה אסון לתושבי עזה, עם השלכות אזוריות, זה יפגע ביכולתה של ישראל להושיט יד לעולם הערבי וישים את הגורמים המתונים באזור במצב בעייתי ויפגע בכל המאבק הפלסטיני, כך שזה הדבר הכי בלתי אחראי לעשות כרגע - מנקודת המבט של כולם".

השיחה עם מלדנוב התקיימה בשולי "הקונגרס הבינלאומי" של ארגון "נשים עושות שלום" שנערך היום בתל אביב בכותרת "הסרת חסמים לשלום במזרח התיכון" בהשתתפות פוליטיקאים, דיפלומטים, מומחים וצעירים. לדברי מלדנוב, "המכשול הגדול ביותר לשלום הוא כבוד הדדי. כל האנשים - יהודים, ערבים, ישראלים ופלסטינים - צריכים להבין שהנרטיב הלאומי שלהם מכובד על ידי הצד השני ולא מושפל או מבוטל". הוא שיבח את החשיבות של ארגוני חברה אזרחית הפועלים לקידום דו קיום ושלום. "אם המנהיגים לא יחושו הלחץ מהציבור לעשות שלום הם לא יעשו את זה. אבל כשמסתכלים על המצב בעזה או התמונה הגדולה ביותר באזור - אני חושב שיש מקום לאופטימיות. יש לחץ ציבורי גובר על מנהיגים לעמוד נגד הקצנה וקיצוניות שלא היה שם קודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פלסטינים מפגינים ברצועת עזה 16 בנובמבר 2018. AP
פלסטינים מפגינים בגבול הרוצעה/AP

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שדיברה בכנס, אמרה גם היא שהחסם העיקרי בפני שלום "הוא מנהיגים". לבני אמרה כי בעיניה "מנהיגים שיעשו שלום הם אלה שמבינים שהמחיר לבני עמם בזה שהם לא עושים שלום גבוה מהמחיר הפוליטי שהם עלולים לשלם". לבני ביקרה את ראש הממשלה בנימין נתניהו והתנהלותו בנוגע לעזה ואמרה כי "ראש הממשלה נכנס לפאניקה מחמאס - הוא מונע מלחמה אך גם מונע שלום. ממשלה אחראית הייתה צריכה לצאת עכשיו למהלך מדיני ולא לחכות לנשיא ארצות הברית שיניח את האופציה על השולחן. אנחנו יכולים לקבל כאן ברית אסטרטגית ביטחונית, אבל בשביל זה צריך הנהגה שרוצה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully