וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם סיני בולט הועלם בביקור במחוז שבו מחנות מעצר למוסלמים

לו גואנג, המתגורר בארה"ב, הוזמן לאירועי צילום בשינג'יאנג, שם מדכאות הרשויות את המיעוט האויגורי. אשתו גילתה זאת אחרי שאשתו של מכר שהמתין לו נעלם יחד עמו

הצלם הסיני, לו גואנג. -, מערכת וואלה!
הצלם הסיני, לו גואנג/מערכת וואלה!, -

צלם סיני זוכה פרסים נעלם במהלך ביקורו במחוז שינג'יאנג, שבו מוחזקים מוסלמים במחנות לחינוך מחדש - כך סיפרה אשתו של לו גואנג, המתגורר בניו יורק. לדברי חו חיאולי, הוא הוזמן לאירועי צילום במחוז שבמערב סין באוקטובר, אך הפעם האחרונה שהיא שמעה ממנו הייתה ב-3 בנובמבר. היא אמרה כי בהמשך אמרו לה גורמים רשמיים כי הוא נעצר.

חו אמרה לרשת BBC בשפה הסינית כי היא לא יודעת אם בעלה עשה משהו שעורר את חמת הרשויות. "זה יום הנישואים ה-20 שלנו, אנחנו צריכים לחגוג יחד, אני מקווה שהוא ישוב בבטחה", אמרה. לו זכה שלוש פעמים בתחרות תמונת השנה בעולם, והוא מתמקד בסוגיות חברתיות וסביבתיות בסין.

לו היה להשתתף באירוע צדקה ב-5 בנובמבר בעיר סיצ'ואן, אך מכר שהמתין לו לא הצליח ליצור עמו קשר. המכר, שהזדהה רק בשם צ'ן, התקשר עם אשתו של לו ושאל על מקום הימצאו.

כשפנתה לאשתו של האדם שהזמין אותו, היא סיפרה כי הוא ולו נלקחו על ידי אנשי ביטחון. גורמים מקומיים במחוז ג'ג'יאנג, מקום הולדתו של לו, אישרו את דבריה, אך אמרו כי הם לא יכולים לספק מידע נוסף.

בחודשים האחרונים גברו הקריאות של ארגוני זכויות אדם להעניש את בייג'ינג על שליטתה ההדוקה על המחוז, תוך שימוש במצלמות מעקב ואיסורים על קיום מנהגים מוסלמיים בסיסיים. חברי קונגרס בארצות הברית קוראים לממשל להטיל סנקציות על סין בשל יחסה למיעוט האויגורי. המפלגה הקומוניסטית גם אינה סובלת ביקורת ועצרה בעבר כתבים שחקרו ונגעו בנקודות רגישות במדיניותה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully