וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית קטלנית: 3 חיילים אמריקנים נהרגו ממטען באפגניסטן

27.11.2018 / 14:36

צבא ארה"ב ממשיך לספוג אבדות במלחמה שהחלה לפני יותר מ-17 שנה. עוד 3 חיילים נפצעו בפיצוץ בסמוך לעיר רזני שבמזרח המדינה, לצד אזרח העובד יחד עם הצבא. טליבאן קיבל אחריות על התקרית הקטלנית ביותר שבה היה מעורב צבא ארה"ב השנה

כוחות מצבא אפגניסטן בכביש המוביל לעיר רזני, אוגוסט 2018. רויטרס
חייל אפגני בפאתי העיר רזני, אוגוסט/רויטרס

שלושה חיילים אמריקניים נהרגו היום (שלישי) בהתפוצצות מטען חבלה סמוך לעיר גאנזי שבמזרח אפגניסטן - כך נמסר מכוח המשימה של נאט"ו במדינה. שלושה חיילים אמריקנים נוספים נפצעו. בנוסף לכך, אזרח אמריקני העובד עם הצבא נפצע גם הוא בתקרית וזוכה לטיפול רפואי. טליבאן קיבל אחריות על המתקפה, הקטלנית ביותר עבור צבא ארצות הברית מתחילת השנה.

רזני היא אחד ממוקדי הלחימה המרכזיים במדינה. מוקדם יותר השנה היא נכבשה לכמה ימים על ידי כוחות טליבאן, בטרם נהדפה על ידי כוחות אפגניים ואמריקניים בתום קרבות עזים. הארגון ממשיך לשלוט על חלקים נרחבים מהמחוז. בכיר בארגון אמר כי המטען העוצמתי כוון נגד כוחות אמריקניים ואפגניים שפשטו על אזורים שונים ברזני. "הם ניסו באופן נואש להשתלט מחדש על כמה אזורים חשובים, אבל הם נכשלו וספגו אבדות", אמר.

17 שנה אחרי פלישת ארצות הברית לאפגניסטן בעקבות מתקפת 11 בספטמבר, טליבאן מחזיק כיום ביותר שטח מאשר בכל זמן אחר מאז, אך במקביל מקיים מגעים עם וושינגטון על סיום המלחמה, ללא התקדמות ניכרת עד עתה. בנוסף לכך, הבירה קאבול וערים אחרות חוות פיגועים קטלניים כמעט מדי יום, כולל של שלוחת דאעש במדינה.

לפחות 11 חיילים אמריקנים נהרגו באפגניסטן השנה במהלך הלחימה או במתקפות של גורמים מבפנים, שבהן חיילים או שוטרים אפגנים שגויסו על ידי טליבאן או ארגונים אחרים תוקפים את כוחות נאט"ו. גם ארבעה חיילים צ'כים, המשרתים בכוח נאט"ו במדינה, נהרגו השנה. ביום שבת האחרון נהרג באפגניסטן חייל אמריקני בלחימה נגד פעילי אל-קאעדה במחוז נימרוז. לפי נאט"ו, הוא נורה למוות בשוגג על ידי כוחות הביטחון האפגניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully