וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

166 הרוגים בשלושה ימים: עשור לפיגועי מומביי

26.11.2018 / 18:30

הודו ציינה בשורת טקסים את זכרם של קורבנות המתקפה הקטלנית של עשרה מחבלים על שורת יעדים בעיר, כולל בית חב"ד. ארה"ב דורשת מפקיסטן, שמשם יצאה המתקפה, להעמיד לדין את האחראים. "עלבון לקורבנות"

גופות שרועות בתחנת רכבת בעיר מומביי, הודו, במהלך מתקפת הטרור, 26 בנובמבר 2008. AP
הפיגועים כמעט הובילו לעימות. גופות בתחנת רכבת במומביי בזמן המתקפה/AP

הודו חלקה היום (שני) כבוד לקורבנות מתקפת הטרור במומביי לפני עשור, שבה נהרגו יותר מ-160 איש. פוליטיקאים בכירים הניחו זרים לזכרם באתר הזיכרון במרכז העיר, במקביל לקיום אירועים אחרים ברחבי העיר. המתקפה, שנמשכה שלושה ימים, כמעט שהובילה למלחמה עם השכנה פקיסטן. בין 166 ההרוגים היו שישה אזרחים אמריקנים.

המתקפה החלה ב-26 בנובמבר 2008, כשעשרה מחבלים חדרו לעיר, אחד המרכזים הכלכליים החשובים ביותר של הודו, דרך הים. במשך שלושה ימים הם ירו לכל עבר והשליכו רימונים באתרים מרכזיים בעיר. "אומה אסירת תודה קדה לכבודם של כוחות הביטחון והמשטרה האמיצים שלנו, שלחמו בעוז בטרוריסטים בזמן המתקפות במומביי", כתב ראש הממשלה נרנדרה מודי בטוויטר.

טקס לציון עשר שנים למתקפת הטרור במומביי, 26 בנובמבר 2018. רויטרס
טקס זיכרון במומביי, היום/רויטרס

כל המחבלים, לטענת הודו, היו קשורים לארגון לשקר א-טייבה שפועל מפקיסטן. כולם נהרגו, פרט לאחד, שהוצא להורג בחשאי ב-2012. אסלאמאבאד הכחישה כי היא אחראית לכך והציעה לשתף פעולה עם ניו דלהי בחקירה, אך המתיחות בין המעצמות הגרעיניות גאתה אחרי הפיגוע.

הודו וארצות הברית הצביעו על הפיז סעיד, אחד ממייסדי הארגון, כמתכנן של המתקפה. הוא היה תחת מעצר בית של הרשויות בפקיסטן למשך פרקי זמן זונים, אך שוחרר בנובמבר שעבר. שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו קרא לפקיסטן לעמוד במחויבויותיה למועצת הביטחון של האו"ם ולהעניש את האחראים למתקפה.

"זה עלבון למשפחות הקורבנות שאחרי עשור אלו שתכננו את המתקפה במומביי עדיין לא הורשעו", מסר. בפקיסטן, שיחסיה עם ממשל טראמפ התדרדרו בעת האחרונה, לא הגיבו לדבריו של פומפאו. מחלקת המדינה העמידה פרס של חמישה מיליון דולר על כל מידע שיוביל למעצרם או להרשעתם של המעורבים בפיגוע.

אחד היעדים שהותקפו היה בית חב"ד בעיר, שחשף היום גלעד לזכר הקורבנות ושינה את שמו ל"בית האור של נרימן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טקס לציון עשר שנים למתקפת הטרור במומביי, 26 בנובמבר 2018. רויטרס
טקס זיכרון במומביי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully