וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרות במיליארד שקל - שלא משרתות את התושבים: "פשוט פספוס"

הוועדה המחוזית בירושלים תדון בהתנגדויות לתכנית להקמת מנהרות בצומת הגבעה הצרפתית שבצפון העיר, כך שיהפוך לדו מפלסי. התושבים מוחים על כך שהתכנית לא מסייעת להם, אלא בעיקר למגיעים מחוץ לעיר. "ההרגשה הינה של תושבים סוג ב' שנותרים מאחור"

סרטון הפרדה מפלסית גבעה צרפתית. מערכת וואלה! NEWS
הפרדה מפלסית בגבעה הצרפתית/מערכת וואלה! NEWS

הוועדה המחוזית בירושלים תדון היום (שני) בהתנגדויות לתכנית העירייה ומשרד התחבורה להקמת מנהרות בצומת הגבעה הצרפתית שבצפון העיר, כך שיהפוך לדו מפלסי. התכנית, שמוערכת בכמיליארד שקלים, כוללת מנהרות מאזור מעלה אדומים לכיוון מערב ליציאה מהעיר, וכן מנהרות מאזור פסגת זאב לכביש 1. תושבים באזור הגבעה הצרפתית מוחים על כך שהתכנית לא מסייעת לתושבי השכונות הסמוכות, אלא בעיקר לנוסעים שמגיעים מחוץ לעיר.

צומת הגבעה הצרפתית הינו צומת מרכזי בצפון העיר שמשרת תושבים רבים המגיעים מהמרכז לצפון העיר ולהפך, ועוברים בו בין היתר אנשים המגיעים לאוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה הר הצופים. הצומת כולל רמפה עם מסלול אחד לכיוון היציאה מהעיר ורמזור לנסיעה דרומה, והוא אחד העמוסים בעיר.

בעקבות כך, הוחלט על תכנית להפרדה מפלסית הכוללת שתי מנהרות דו מסלוליות מאזור מעלה אדומים לכיוון מערב ליציאה מהעיר באורך של כ-1.4 ק"מ, וכן צמד מנהרות מאזור פסגת זאב לכביש 1 באורך של כ-700 מטרים. המנהרות נועדו להקל על העומס, אך במנהל הקהילתי של הגבעה הצרפתית, שאחראי גם לשכונות רמת אשכול וגבעת המבתר, מסבירים כי התכנית לא תקל על התושבים מהאזור - ערבים או יהודים - אלא בעיקר על המגיעים ממעלה אדומים. זאת מאחר שקצה המנהרה במזרח הוא מזרחית לצומת הכניסה למחנה הפליטים שועפאט, שכך מסייעת רק למי נוסע או מגיע מאזור מעלה אדומים.

סרטון המסביר על ההפרדה המפלסית

בהתנגדות שהגישו המנהל הקהילתי של הגבעה הצרפתית ותידון בוועדה, נטען כי התוכנית יוצרת "שני סוגים של נהגים". לפי טענותיהם, המפלס התחתון והמנהרות מיועדים לנוסעים שאינם מתגוררים בירושלים והוא ישפר באופן ניכר את זרימת התנועה מכיוון מעלה אדומים, ים המלח, לכיוון היציאה מהעיר ולהיפך.

המפלס העליון, לעומת זאת, לא ייטיב עם התושבים לו הוא מיועד, משכונות צפון העיר, כגון רמת אשכול, הגבעה הצרפתית, בית ישראל ומחנה פליטים שועפאט. הוא לא יסייע לתושבים אלו משום שקצה המנהרות עובר את האזור בו הם גרים. עבורם המצב לא ישתנה והם ימשיכו לסבול מ"קשיים ניכרים וייוותרו עם בעיות שרק יוחמרו עם השנים". זאת בין היתר בשל הבנייה למגורים המתוכננת בשכונה וכן חניון "חנה וסע" עם אלף מקומות חניה שמתוכן ליד פארק נחל צופים הסמוך.

עוד נכתב בהתנגדות כי מדובר "בכשל תכנוני מהמדרגה הראשונה של האמונים על התחבורה בירושלים, שמותיר את תושבי העיר ללא מענה אמתי לבעיות הקיימות והיעדר הטמעת פתרון ממשי לעיר ירושלים ובעיתויה בתוכנית זו. פשוט פספוס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סרטון הפרדה מפלסית גבעה צרפתית. מערכת וואלה! NEWS
צומת הגבעה הצרפתית/מערכת וואלה! NEWS

לבסוף, מסבירים במנהל הקהילתי כי העירייה למעשה הזניחה את הטיפול בהם ומעודדת הגירה במהלך. לדבריהם, "ההרגשה הינה של תושבים סוג ב' שנותרים מאחור באחד מהמהלכים התכנוניים המורכבים והמשמעותיים, אשר כמוהו כ'חולף דרך העיר ירושלים' אולם לא נותן לה מענה אמתי ויתרה מכך מעודד הגירה שלילית מהעיר לכיוון יישובי הלוויין שלה". יו"ר המנהל הקהילתי בגבעה הצרפתית אלי רוזנפלד הוסיף כי "הפרויקט לא נותן פתרון לתושבי העיר ירושלים, אלא נותן פתרון מצוין למי שגר מסביב לירושלים. כל האוכלוסייה שנשארת למעלה, יהודים וערבים, לא תזכה ליהנות מהפרויקט היקר הזה".

התנגדות נוספת הוגשה על ידי תושב שועפאט שטוען כי העבודות יפגעו בביתו הסמוך. לדבריו, "מיקום המנהרה בתוואי המוצע עלול לגרום לתוצאות הרות אסון" עבורו ועבור משפחתו. זאת, משום שמדובר במבנה שנבנה לפני שנים רבות. כמו כן, נטען בהתנגדות כי התוכנית מבטלת את דרך הגישה של בני המשפחה לבית.

מהעירייה נמסר בתגובה כי "מטרת ההפרדה המפלסית הינה לאפשר העברת כל התנועה העוברת בפלס תחתון מהצומת על מנת לצמצם ככל הניתן את התנועה בצומת ובכך רמת השירות בצומת אמורה להשתפר בצורה משמעותית ולהקל במיוחד על תושבי הגבעה הצרפתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully