וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המלצת המשטרה נגד דרעי: בש"ס פועלים להחזיר את השר לשעבר אטיאס

25.11.2018 / 17:13

לוואלה! NEWS נודע כי במפלגה הניעו מהלך להחזרת שר השיכון לשעבר לתפקיד בממשלה כדי להימנע ממצב שבו ייווצר חלל אם דרעי יצטרך להתפטר. אטיאס לא דחה את ההצעה על הסף. מנהיגה הרוחני של ש"ס: דרעי הוא שהעלה את שמו של אטיאס כמחליף אפשרי לשר המנוח אזולאי

צילום: יעקב כהן, עריכה: איתי עמרם

ברקע המלצת המשטרה להעמיד לדין את יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, גורמים במפלגה פעלו לאחרונה להחזיר את השר לשעבר אריאל אטיאס לתפקיד שר בממשלה הנוכחית - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בשיחות שקיימו גורמים בביתו של הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הסמכות הרוחנית העליונה בתנועה, עם אטיאס, בהן, ביקשו ממנו לשוב לתפקיד רשמי במפלגה.

אטיאס התפטר מתפקידו לפני סיום הכנסת ה-19 אז הודיע לתומכי מפלגתו כי החליט "לקחת פסק זמן" מהכנסת, כלשונו, והצהיר כי ימשיך לעסוק בפעילות ציבורית. בפועל, מאז הוא שימש כנציג ש"ס בדיוני משרד הביטחון על חוק הגיוס החדש והשתתף לעתים נדירות באירועי המפלגה. עם זאת, את רוב יומו הוא מקדיש לפעילות עסקית פרטית.

ישיבת סיעת ש"ס, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
דרעי ואטיאס בישיבת סיעת ש"ס בכנסת, ב-2013/יואב דודקביץ'

המהלך להחזיר את אטיאס לתפקיד רשמי בש"ס נועד לחזק את המפלגה בצל הסקרים הלא מחמיאים בשנה האחרונה, אולם, בעיקר להימנע ממצב שבו ייווצר חלל פוליטי משמעותי אם השר דרעי יצטרך להתפטר מתפקידו במידה שיוגש נגדו כתב אישום בגין העבירות בהן הוא חשוד. גורם בש"ס הבהיר כי "אם המהלך ייצא לפועל הוא ייעשה בתיאום מלא עם דרעי".

בנוסף, אף שבש"ס התפנה בשבועות האחרונים תיק הדתות בעקבות פטירת השר דוד אזולאי, ההערכה היא כי אם המהלך יושלם, אטיאס יכהן כשר ללא תיק. אטיאס עצמו לא הגיב לפניות של וואלה! NEWS בנושא אך הוא לא דחה את ההצעה על הסף, ועורך בימים אלה התייעצויות אישיות בנושא.

עוד באותו נושא

בכירי ש"ס במתקפה חריגה: "הפרקליטות שמאלנית; מחסלים את דרעי"

לכתבה המלאה
דוד אזולאי. לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
השר דוד אזולאי, שהלך לעולמו בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ

אחרי שסירבו בתחילה להגיב, מביתו של הרב שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה מסרו לאחר הפרסום כי "דרעי הוא זה שהעלה את שמו של השר לשעבר אריאל אטיאס ושמות נוספים כמחליפים אפשריים לשר הדתות דוד אזולאי, בשיחות עם נשיא מועצת חכמי התורה".

"דרעי יזם בנוסף פניות של אנשים נוספים לשר לשעבר אטיאס והעלה שמות נוספים כמועמדים. הטענות והרכילות כאילו השיחות הללו נערכו בשל המלצות המשטרה הם דבר הבל ושקר גס. דרעי יישאר יו"ר ש"ס עוד שנים רבות ואין לנשיא מועצת חכמי התורה מרן הרב שלום כהן שום ספק שיוכח כי לא עבר על החוק והוא ימשיך בתפקידו עוד שנים רבות", מסרו.

"כולם בפרקליטות שמאלנים"

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד שר הפנים דרעי לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כשר וגם בתקופה שקדמה לכך. בנוסף, המשטרה הודיעה כי נמצאו ראיות לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו. תיק החקירה יועבר לפרקליטות, וזו תקבל החלטה האם להגיש נגד דרעי כתב אישום.

לאחרונה נחשפו בוואלה! NEWS הקלטות שבהן נשמעו שניים מהרבנים החברים במועצת חכמי התורה של ש"ס - הרב שמעון בעדני והרב משה מאיה - במתקפה חריפה על המשטרה והפרקליטות, זאת בעקבות ההמלצה להעמיד אותו לדין. "כולם בפרקליטות שמאלנים", אמר הרב בעדני והרב מאיה הוסיף: "קיבלו הוראה לחסל אותו".

השניים הם מהרבנים הבכירים במועצת חכמי התורה, והדברים התקיפים שהשמיעו נאמרו בשיחות סגורות עם מצביעי המפלגה. הביקורת הזו מנוגדת לקו הממלכתי שהוביל דרעי בחקירה האחרונה במהלכה נמנע לתקוף את רשויות אכיפת החוק, וביקש גם מחברי הכנסת במפלגה להימנע מכך.

(עדכון ראשון 16:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully