וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי אביב כוכבי לרמטכ"ל: "מפקד מוערך"

25.11.2018 / 14:05

לאחר שעבר את האישורים הדרושים, השרים אישרו את מינויו של אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל. בעקבות בקשתו של כוכבי ושל הרמטכ"ל היוצא איזנקוט, יידחה החילוף בין השניים ל-15 בינואר. במהלך הישיבה נמתחה ביקורת על דברי יאיר גולן נגד בנט: אסור לקצינים לבטא דעתם על שרים

צילום: רוני כנפו

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל. בפתח ישיבת הממשלה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק הביטחון, כי לאור בקשת הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט והרמטכ"ל הנכנס כוכבי לתוספת של מספר שבועות לחפיפה - פרישתו של איזנקוט תידחה ל-15 בינואר.

כבר בפתח הישיבה בירך נתניהו את כוכבי על היבחרו. "כוכבי הוא קצין מצטיין שנבחר מתוך ארבעה קצינים מצטיינים", הסביר נתניהו. "הוא מפקד מוערך ועתיר הישגים; מלא כרימון בתכניות חדשנות ואני בטוח שיעלה את צה"ל לפסגות חדשות ויפקד על צה"ל באופן שייתן מענה לאתגרים שניצבים בפנינו כקודמו". בהמשך הודה נתניהו לרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט על שירותו, וציין כי יתקיים בהמשך אירוע פרידה מסודר.

אלוף אביב כוכבי 18 במרץ 2018. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
המינוי אושר. אלוף אביב כוכבי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

כמה מהשרים הצטרפו לאיחולים על מינויו של האלוף כוכבי, "כוכבי הוא לוחם ללא חת, מפקד ערכי, מנוסה וראוי ביותר לתפקיד הרמטכ"ל בתקופה רגישה זו", אמרה שרת המשפטים איילת שקד. "אני מברכת גם את אשתו יעל, פרקליטה בכירה בפרקליטות המדינה, שבמשך השנים עושה חיל בפרקליטות. מאחלת לאלוף כוכבי הצלחה גדולה בתפקיד".

שר הבינוי יואב גלנט אמר כי הוא "מכיר ומוקיר את אביב משנים ארוכות של שרות משותף, במבצעים, בקרבות באימונים ובשאר תהליכי בניין כוחו של צה"ל". גלנט הוסיף כי "אביב הוא לוחם נועז ומפקד מצטיין. הרמטכ"ל המיועד הוא מהטובים ומהמוכשרים במפקדי צה"ל בדור האחרון. אביב הוא האדם הנכון בזמן הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נתניהו על גולן: אסור לקצינים לבטא דעתם על הדרג המדיני

במהלך הדיון על אישור מינויו של כוכבי, שר האנרגיה יובל שטייניץ פנה לראש הממשלה נתניהו וביקש שינזוף בסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, זאת לאחר שהאחרון מתח ביקורת פומבית בשבוע האחרון על השר נפתלי בנט.

גולן התייחס בראיון לרדיו 103 לדברים שאמר בנט על הפרקליט הצבאי הראשי במהלך מסיבת העיתונאים שקיים, בה טען כי "חיילי צה"ל מפחדים יותר מהפרקליט הצבאי יותר מאשר חמאס". לדברי גולן, בנט "מחליש את הצבא והוא מחליש את מדינת ישראל וחבל שאומרים דברים כאלה. אני לא יודע, אולי זה טוב לאלקטורט של בנט, אני לא בקיא בשיקולים כאלה".

נתניהו ושרי הממשלה הסכימו שמדובר בהתבטאות לא ראויה. רה"מ והשרים שללו בתוקף התבטאויות של סגן הרמטכ"ל לשעבר נגד הדרג המדיני. קציני צה"ל מוזמנים ורשאים להביע בחופשיות את דעתם המקצועית בפורמים סגורים, אבל אסור להם לבטא את דעתם על הדרג המדיני כל עוד הם בתפקיד.

ישיבת ממשלה 25 בנובמבר 2018. אמיל סלמן /הארץ, מערכת וואלה! NEWS
אסור לקצינים לבטא את דעתם על הדרג המדיני כל עוד הם בתפקיד. נתניהו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן /הארץ
סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן בטקס "ממדים ללימודים" ב4 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
ראוי שיביע דעתו בפורמים סגורים. גולן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully