וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי שוויץ יכריעו - החוק המקומי או הסכמים בינלאומיים

25.11.2018 / 11:51

משאל עם שמקדמת מפלגת הימין הפופוליסטית דורש להקנות עדיפות לחוקים המקומיים, בטענה שריבונותה של המדינה הניטרלית נשחקת. הממשלה, ארגונים עסקיים ומפלגות אחרות חוששות מפגיעה ביחסיה של המדינה עם העולם. הסקרים חוזים רוב למתנגדי היוזמה

אזרחי שוויץ מצביעים היום (ראשון) במשאל עם על חוק שיקנה עדיפות לחוק המקומי על החוק הבינלאומי. תומכי היוזמה רואים בכך אמצעי לחיזוק הריבונות של המדינה הניטרלית, אבל מבקריה חוששים כי זה יפגע בקשריה עם יתר העולם בתור מדינה המארחת ארגונים ופורמים בינלאומיים רבים. הסקרים חוזים כי המהלך ייכשל.

"חוק שוויצרי, ולא שופטים זרים", כפי שמכונה החוק, קורא להכנסת תיקון לחוקה שייתן עדיפות מפורשת לחוק המקומי על פני הסכמים בינלאומיים. במקרה של התנגשות בין השניים, תידרש שוויץ לשנות את התחייבויותיה כך שיתאימו לחוקיה המקומיים. לפי ההצעה, במקרה שלא חוסר הסכמה, שוויץ, תפרוש מההסכמים.

מפלגת העם השוויצרי (SVP) הפופוליסטית, שמובילה את הקמפיין, טוענת כי ההסכמים הבינלאומיים שוחקים את המסורת הארוכה של המדינה כדמוקרטיה ישירה, שבה לאזרחים יש זכות להכריע בהחלטות פוליטיות דרך משאלי עם. הדיון על שחיקת הריבונות של המדינה התגבר בשנים האחרונות, כששוויץ מתקשה להבהיר את יחסיה עם האיחוד האירופי, שכיום מתבסס על שורת הסכמים בילטרליים.

מול ה- SVP, המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט המחזיקה בשניים משבעת המושבים בממשל הפדרלי, עומדים הממשלה, גופים עסקיים ומרבית המפלגות האחרות. הם חוששים כי החוק יכריח את שוויץ לבטל הסכמים קיימים, יחליש את ההגנה על זכויות אדם ויפגע בכלכלת המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully