וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא שלילי של עשור: הרס יער האמזונס בברזיל גדל בשנה החולפת

24.11.2018 / 16:38

עוד בטרם כניסת הנשיא החדש והאנטי-סביבתי לתפקיד, תמונות לוויין מראות כי 7,900 קמ"ר של יער הושמדו מאוגוסט 2017 ועד יולי, גידול של 13.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. האשמים: כריתה לא חוקית של עצים והמגזר החקלאי

תיעוד נדיר: שבט פראי מבודד ולא מוכר התגלה ביערות האמזונס בברזיל/עריכה: שניר דבוש

הרס יער האמזונס בברזיל הגיע לשיא של עשור בשנה האחרונה - כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (שישי) הממשלה, שלפיהם הזינוק המדאיג נגרם כתוצאה מכריתת עצים לא חוקית ומפעילות חקלאית.

תמונות לוויין, שעקבו אחרי המצב ביער הגשם במשך 12 חודשים עד לסוף יולי, הראו כי 7,900 קמ"ר של יער הושמדו, סדר גודל המקביל למחצית משטחה של ג'מייקה. זאת עלייה של 13.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לבירוא יערות הגשם יש תפקיד מכריע בהתחממות הגלובלית - הוא גורם ל-15% מכלל פליטת גזי החממה, חלק זהה לזה של מגזר התחבורה העולמי. ביום שישי קבע דוח של הממשל הפדרלי האמריקני כי שינויי האקלים יגרמו לנזק של מאות מיליארדים לכלכלת ארצות הברית עד לסוף המאה הנוכחית.

הארגונים הירוקים חוששים כי הרס האמזונס רק יגבר תחת ממשלו של הנשיא הנבחר ז'איר בולסונארו, שייכנס לתפקידו בינואר. הוא הרבה לתקוף את הסוכנות להגנת הסביבה של ברזיל והמגזר החקלאי הוא אחד מבסיסי התמיכה העיקריים שלו.

קרחת יער באמזונס, ברזיל, 2013. רויטרס
קרחת יער באמזונס, 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully