וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הפלסטיני: "על העולם לפתור את הבעיה שיצר - מדינת ישראל"

במהלך ועידה ברומא האשים ריאד אל-מאלכי את הקהילה הבינלאומית באי נקיטת צעידים ממשיים לקידום פתרון שתי המדינות, ותקף את טראמפ על עמידתו לצד ישראל. "זו בחירה המנוגדת להיסטורי ולצדק". שר החוץ הרוסי הציע תיווך במו"מ: "הדבר יסייע לייציבות באזור"

צילום: CNN

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר היום (שישי) כי על העולם להתערב על מנת להמשיך לסייע בקידום פתרון שתי המדינות, כדי למנוע את הקמתה של מדינת אפרטהייד. "הפלסטינים עדיין ממתינים שהקהילה הבינלאומית תפתור את הבעיה שהיא יצרה - הקמת מדינת ישראל", אמר אל-מליכי בוועידה ברומא.

אל-מאלכי הוסיף אמר כי הוא מצר על כך שמנהיגי אירופה נוקט צעדים רציניים ואחראיים לפתרון הבעיה הפלסטינית, ואף האשים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהתייצבות לצד מדינת ישראל. "מדובר בבחירה המנוגדת להיסטוריה והצדק".

אל-מאלכי אמר את הדברים לאחר שאתמול דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי טראמפ החליט לדחות את ההכרזה על "עסקת המאה" להסכם בין הצדדים לחודש פברואר 2019 על מנת "לרצות" את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאור המשבר הפוליטי האחרון בממשלה. עם זאת, הפלסטינים כבר הודיעו בעבר כי הם דוחים את יוזמתו של הנשיא.

שר החוץ הפלסטיני בפסגת הליגה הערבית בירדן: "היוזמה הסעודית היא האפשרות היחידה". רויטרס
קרא לעולם להתערב. אל-מאלכי/רויטרס

בהמשך דבריו, הוסיף אל-מאליכי כי הבעיה האמיתית היא שאף מדינה לא לוקחת אחריות על הקיפאון שנוצר. "אם האמריקנים לא מוכנים ליזום את הצעד - אירופה צריכה לעשות אותו", אמר.

באותה ועידה השתתף גם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, שאמר כי ארצו מוכנה לתווך בין ישראל לפלסטינים, זאת מאחר שלדבריו הדבר יסייע ליציבות באזור. "גיבוש היציבות במדינות המזרח התיכון, בהן גם בלוב, סוריה, עיראק ומדינות נוספות תלוי גם בבעיה הפלסטינית", אמר.

לברוב הוסיף: "ההסכם בין ישראל לפלסטינים חייב להיות על בסיס הצעת האו"ם ויוזמת הליגה הערבית. בעבר ניסו להמציא חוקים חדשים, ולא התבססו על החוק הבינלאומי - מה שרק פגע בסיכויים לפתור את המצב המורכב שבו אנחנו נמצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully