וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה שנאבקה בכלי הנשק נרצחה מכדור תועה שפגע בביתה

סנדרה פרקס בת ה-13 כתבה לפני שנתיים חיבור על האלימות בעירה מילווקי וזכתה לשבחים, אך נפלה קורבן לתופעה שבה נאבקה. "היא לא בכתה, היא הייתה כל כך שלווה", סיפרה אמה, שמצאה אותה מדממת על הרצפה. ראש העיר: "זה טירוף"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ילדה בת 13 ממילווקי, שפעלה נגד האלימות בעיר וזמינות כלי הנשק, נרצחה בחדרה בעקבות כדור תועה שפגעה בביתה - כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. סנדרה פרקס, בת 13, נמצאה על ידי אמה ביום שני האחרון, כשהיא מדממת על הרצפה. המשפחה נתקפה תבהלה והתקשרה למוקד החירום, אך שרה מתה במקום.

"היא אמרה, 'אימא, ירו בי, צלצלי למשטרה", סיפרה האם ברניס לרשת WITI המקומית. לדבריה, היא הלכה לישון מוקדם באותו ערב, בעוד שהילדים נותרו לצפות בטלוויזיה. היא התעוררה למשמע היריות, בסביבות השעה 20:00. "הסתכלתי עליה. היא לא בכתה. היא הייתה כל כך שלווה. לא הגיע לה לעזוב את העולם בצורה כזו".

לפני שנתיים כתבה סנדרה חיבור על השתוללות מקרי הרצח בעירה והגיעה למקום השלישי בתחרות העירונית השנתית. "אנחנו במצב של כאוס. בעיר שבה אני חי, אני שומעת ורואה דוגמאות לכאוס כמעט בכל יום. ילדים קטנים הופכים לקורבן כלי הנשק", כתבה בחיבור, שכותרתו הייתה: "האמת שלנו".

ילדה בת 13 שנרצחה בעיר מילווקי. אתר רשמי
אמה מצאה אותה מדממת על הרצפה. סנדרה פרקס/אתר רשמי

המשטרה עצרה שני חשודים, אחד מהם, שזוהה כאייזק ברנס, הואשם ברצח. חברתו לשעבר סיפרה לאחד השוטרים בזירה כי ייתכן שהוא היה מעורב בתקרית, אחרי שלדבריה הוא איים עליה כשחנתה במגרש סמוך כשהוא חמוש ברובה ולובש מסיכה. היא אמרה כי סימן לעברה ואמר: "יש לך מזל שהילדים במכונית. באתי להוריד אותך". ברנס נמצא בבית סמוך, כשהוא מסתתר בתוך ארון.

בינואר אשתקד אמרה סנדרה לתחנת הרדיו הציבורית של ויסקונסין כי היא מייחלת לכך ש"האלימות וכל המעשים השליליים ייפסקו". היא אמרה כי "כל מה ששומעים עליו זה שמישהו מת ושמישהו נורה. אנשים לא חושבים על מי היה האבא, הבן או הנכדים של מי שנהרג".

ראש עיריית מילווקי, טום ברט, כינה את המצב "טירוף". הוא אמר לכתבים: "מותה הטראגי נגרם על ידי מישהו שפשוט החליט לירות לעבר הבית שלה, והיא מתה. ילדה בת 13, בשבוע חג ההודיה, לפני יום לימודים, בחדר השינה שלה". הוא אמר כי ייתכן שהיורה "רצה לסגור חשבון, להביע זעם או להפחיד מישהו".

נתוני ה-FBI מראים כי על אף ששיעור הרצח בעיר שבמדינת ויסקונסין ירד בהשוואה לעליה שחלה בין 2014 ל-2015, מילווקי היא עדיין אחת הערים המסוכנות ביותר בארצות הברית. לפי בתי הספר הציבוריים של מילווקי, סנדרה הייתה התלמיד השביעי שנרצח במהלך השנה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת זיכרון לזכרה של ילדה בת 13 שנרצחה בעיר מילווקי, ארה"ב, 20 בנובמבר 2018. אתר רשמי
עצרת זיכרון מחוץ לבית המשפחה, שלישי/אתר רשמי

האם סיפרה לעיתון מקומי כי בתה הייתה "כל מה שהעולם הזה אינו. התינוקת שלי לא היית אלימה, היא לא אהבה אלימות", אמרה. "היא שימחה את כל מי שהיא הכירה ואת כל מי שחלף לידה". ביום שלישי התקיימה עצרת זיכרון לזכרה של סנדרה מחוץ לבית המשפחה. "היא הייתה כוכב שרצה לפרוח, אבל לא ידע איך", ביכתה האם על מותה של בתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully