וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת שרשרת ושמה ברקזיט. וואלה! גלובל עם אורן נהרי

22.11.2018 / 16:00

האם נטישת האיחוד האירופי תוביל לפירוק הממלכה הבריטית? וגם: ההצגה הצרפתית יוצאת הדופן, ששחקניה מדברים בכמה שפות ועוסקת בסיפור אהבה בין-גזעי ובסכסוך הישראלי-פלסטיני, מגיעה שבוע הבא לישראל. וואלה! גלובל בניחוח אירופי

עריכת וידאו: נועה לוי בימוי: עומר טל

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם תכנית בניחוח אירופי:

בפתח התכנית נהרי מזכיר את ההסכם המפורסם שאמור לעבור בפרלמנט הבריטי, או כפי שהוא מכנה זאת - "בריטניה, ואירופה כולה מתבוננות בתאונת הדרכים בהילוך איטי הנקראת הברקזיט. תאונת שרשרת, הסוחפת לתוכה את האיחוד, את בריטניה, המפלגה השמרנית, עצמאות סקוטלנד ומאיימת על פירוק הממלכה. לא פחות".

בהמשך התכנית מראיין נהרי את המתרגם והיוצר אלי ביז'אווי, מי שתרגם והיה שותף בתהליך היצירה של הצגה יוצאת דופן שמגיעה בשבוע הבא לישראל - "כולם ציפורים" Tous des Oiseaux עטורת הפרסים של תיאטרון לה קולין בפריז שעולה במסגרת עונת ישראל-צרפת 2018.
ההצגה, שתוצג בישראל בתיאטרון הקאמרי, נכתבה במקור בצרפתית בידי המחזאי והבמאי הלבנוני-קנדי ווג'די מועווד וכוללת שחקנים מגרמניה, ארה"ב, פורטוגל, תוניס וישראל המדברים במחזה כל אחד בשפתו, בהם גם הישראלים לאורה ריבלין, רפי וינשטוק, רפי תבור ודריה שיזף.
במרכזה סיפור אהבה בין סטודנט יהודי גרמני-ישראלי לבין סטודנטית מוסלמית ממוצא מרוקאי שנפגשים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. השלכותיו של הרומן הופכות לקונפליקט אלים מול אביו של הצעיר היהודי וחושפים סודות ושקרים משפחתיים.

בסוף התכנית מזכיר נהרי פסטיבל "צרפתי" נוסף שיתקיים בתיאטרון יפו ובתיאטרון הקאמרי בשבוע הבא - פסטיבל "סרטים על הבמה", שבו יתארחו לראשונה כוכבי הקומדי פרנסז, אחד התיאטראות הלאומיים של צרפת ואחד העתיקים בעולם וייערכו בו מחוות לסופרים הישראלים רונית מטלון ואהרון אפלפד שהלכו לעולמם השנה.
צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully