וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת פולין התקפלה: הדחת שופטי העליון תבוטל

21.11.2018 / 13:08

בעקבות פסיקת בית הדין האירופי, ורשה תאפשר לשופטים שאולצו לפרוש בשל הרפורמה להמשיך בעבודתם. הנסיגה מגיעה בזמן שפרשת שחיתות שבה מעורב בכיר לשעבר גרמה לירידה בתמיכה במפלגת השלטון

מפגינה נגד הרפורמות בבית המשפט העליון של פולין בבירה ורשה, יולי 2018. רויטרס
מפגינה בוורשה נגד הרפורמות בבית המשפט, יולי/רויטרס

מפלגת השלטון של פולין הציעה היום (רביעי) שינוי בחקיקה שהחלישה את בית המשפט העליון בעקבות פסיקת בית המשפט האירופי לצדק. בפסיקתו מהחודש שעבר קבע בית הדין כי על הממשלה הלאומנית בוורשה להשעות את הרפורמה, שאפשרה לה בפועל למנות את השופטים. באתר הפרלמנט של פולין הוסבר השינוי כצורך ליישם את הפסיקה.

הרפורמה, שעברה ביולי, אילצה חלק משופטי בית המשפט העליון לצאת לפרישה מוקדמת. מפלגת "חוק וצדק" (PiS) השלטת אמרה כי השינויים הכרחיים לייעול מערכת המשפט, חרף אזהרות האיחוד האירופי. החוק הנמיך את גיל הפרישה מ-70 ל-65 וכתוצאה מכך נאלצו יותר מ-20 שופטים -כשליש מכלל הרכב בית המשפט העליון - לעזוב את תפקידם.

השינוי בחוק קובע כי השופטים שפרשו יכולים להמשיך לעבוד בעבודתם בבית המשפט, על אף שפרישתם נותרת בתוקף.

אחרי החלטת בית המשפט, אמר מנהיג מפלגת השלטון והשליט בפועל של פולין, ירוסלב קצ'יסנקי, כי ורשה תיישם את ההחלטה, אך תערער עליה. עם זאת, הפסיקה היא סופית ולא ניתן לערער עליה. הנסיגה של הממשלה מגיעה בזמן שהתמיכה בה בסקרים בירידה בשל פרשת שחיתות שבה היה מעורב לכאורה הממונה לשעבר על הרגולציה בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully