וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 50 הרוגים בפיגוע נגד אנשי דת בבירה קאבול

הפיצוץ אירע באולם חתונות בעיר ועוד יותר מ-80 בני אדם נפצעו. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות למתקפה הקטלנית, אך טליבאן התנער ממנו. הנשיא הכריז על יום אבל

פינוי פצועים מפיגוע בבירת אפגניסטן, קאבול, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
פינוי פצוע מהזירה, היום/רויטרס

לפחות 50 בני אדם נהרגו היום (שלישי) בפיצוץ באולם חתונות בקאבול, בירת אפגניסטן - כך מסרו הרשויות. לפי דובר משטרת קאבול, עוד יותר מ-80 בני אדם נפצעו בפיגוע, שטרם ידוע איזה ארגון ביצע אותו

עדי ראיה סיפרו לרשת "טולו" המקומית כי לפחות אלף איש נכחו במקום, כשמחבל מתאבד הפעיל את חגורת הנפץ שלו. המשתתפים ציינו את הולדתו של הנביא מוחמד והקריאו פסוקים מהקוראן. הכינוס התקיים במתחם הסמוך לנמל התעופה של קאבול, ובו כמה אולמות אירועים. גורמים בשירותי החירום אמרו כי 30 אמבולנסים הגיעו לזירה והוסיפו כי יותר מ-40 אנשים נפצעו אנושות.

טליבאן ושלוחת דאעש במדינה תקפו בעבר אנשי דת המזוהים עם הממשלה ומתנגדים לפיגועי התאבדות, אך טרם ידוע מי אחראי לאחת המתקפות הקטלניות ביותר בבירה בחודשים האחרונים. בטליבאן התנערו מהפיגוע וגינו אותו. נשיא אפגניסטן אשרף ראני אמר כי המתקפה היא בלתי-נסלחת ומנוגדת לאסלאם. הוא הכריז על יום רביעי כיום אבל.

כוחות הביטחון האפגניים מתקשים למנוע מתקפות טרור מאז נסיגת מרבית כוח נאט"ו ב-2014. חרף המאמצים הדיפלומטיים לסיום המלחמה בת 17 השנים, בחודשים האחרונים החריפה הלחימה ברחבי המדינה. לפי דוח של הממשל האמריקני, קאבול שולטת רק על 56% משטחה של אפגניסטן, זאת בהשוואה ל-72% ב-2015.

(עדכון ראשון: 16:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully