וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת פועלי סוכר באיראן: "לאיומים ולמעצרים אין יותר השפעה"

20.11.2018 / 13:36

עובדי מתחם בעיר בדרום-מערב המדינה מפגינים בשל אי-תשלום משכורות וניהול כושל, ודורשים לשחרר את חבריהם ממעצר. המשטר מבטיח להיענות לדרישותיהם, שמגיעות ברקע המשבר הכלכלי הקשה והסנקציות האמריקניות

מחאה בעיר שוש, איראן, נובמבר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בעיר שוש, בימים האחרונים/מערכת וואלה! NEWS, -

העיר שוש שבדרום-מערב איראן חווה בימים האחרונים הפגנות של פועלים בתעשיית הסוכר, המוחים על אי-תשלום המשכורות והניהול הכושל במתחם פת תאפה. המאחה נמשכה היום (שלישי) בסמוך ללשכת המושל בעיר, אחרי שאתמול דרשו המפגינים את שחרורם של עצורי הימים האחרונים. ביום ראשון נעצרו 18 מנהיגי עובדים ופועלים, אך שישה מהם עוד טרם שוחררו.

המצב הסלים ביום שבת, כששוטרים חמושים נכנסו למתחם המפעל השוכן במחוז חוזסתאן. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו חלק מהפועלים צועקים קריאות נגד המשטר, שהבטיח אתמול להיענות לדרישות הפועלים. אלו צעקו, בין היתר: "לאיומים ולמעצרים אין יותר השפעה".

אי-השקט החברתי באיראן החריף מתחילת השנה, בין היתר בשל חידוש הסנקציות של ארצות הברית אחרי פרישתה מהסכם הגרעין במאי. המפגינים מתלוננים על כך שהממשלה לא עושה די כדי להילחם בשחיתות השלטונית, במיוחד כשאנשי עסקים חזקים רוכשים עסקים ממשלתיים במחירים נוחים, אולם לא משקיעים בהם או משלמים משכורות כראוי.

כדי להילחם במצב, הקימה טהראן בתי דין מיוחדים לפשעים כלכליים, שגזרו לאחרונה עונשי מוות על סוחרים שהורשעו במניפולציות בשווקים.

הפגנה בעיר

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully