וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנאות תעסוקה והסדרי חובות: תוכנית הסיוע החדשה לתושבי הדרום

20.11.2018 / 10:32

בצל ההסלמה הביטחונית, יזמו שירות התעסוקה ורשות האכיפה והגבייה חבילת סיוע לתושבי שנפגעו כתוצאה ממנה. בין הצעדים המוצעים: הרחבת מענק עבודה מרוחקת, ייעוץ תעסוקתי אישי וליווי תהליכי מיצוי זכויות. "גם הביטחון הכלכלי במשבר", אמר מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור

תושבי עוטף עזה הפגינו בדרום במחאה על הפסקת האש. שלומי גבאי
מחאת תושבי עוטף עזה, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

מפגש אישי, ליווי תהליכי מיצוי זכויות, ייעוץ תעסוקתי אישי והשתלבות בסדנאות תעסוקה - אלו רק חלק ממרכיבי תוכנית הסיוע החדשה של שירות התעסוקה לתושבי הדרום. בצל ההסלמה האחרונה ברצועה, יזמו שירות התעסוקה ורשות האכיפה והגבייה תוכנית מיוחדת שמטרתה לסייע לתושבי קו העימות בדרום בהיבט הכלכלי והתעסוקתי.

בין הצעדים הנוספים במסגרת החבילה המוצעת: הסדר חובות, הפעלת קורסי מחשב מיוחדים, הרחבת מענק עבודה מרוחקת והתאמה אישית לצרכיו של כל תושב.

בנוסף, שירות התעסוקה יגביר הקצאות מענק עבודה מרוחקת לטובת תושבי עוטף עזה, הגרים במרוחק מאזורי תעסוקה גדולים. מענק זה הינו אחד מהכלים שפיתח השירות על מנת לעודד אנשים מהפריפריה להשתלב במקומות העבודה גם מחוץ למקום מגורם. התמריץ מתבטא בהחזר נסיעה חודשי בסך 625 שקלים. את הכסף דורש העבודה מקבל במזומן בבנק הדואר. בנוסף, תכלול החבילה שוברי הכשרה מקצועית בסך 400 אלף שקלים.

לא רק הביטחון האישי בסכנה יומיומית"

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי "תושבי הדרום הגיבורים ראויים לכל סיוע שהמדינה יכולה לסייע. זה נכון בשגרה וזה בטח נכון בשעות משבר וחירום. חבילת הסיוע מאפשרת להם להתמודד עם שגרת יומם על ידי הקלות משמעותיות רגולטוריות מחד, ותמריץ תעסוקתי מאידך".

"דורשי העבודה הפוקדים את לשכות השירות בדרום נמצאים במציאות חיים קשה. לא רק ביטחונם האישי בסכנה יומיומית - גם ביטחונם הכלכלי במשבר", אמר מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור. עוד הוסיף, כי "חובתנו, במיוחד בעת הזו, לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להקל עליהם את הנטל הכלכלי ולהעניק להם כלים, סיוע והכוונה להשתלבות במעגל העבודה".

מנהל רשות האכיפה והגבייה, תומר מוסקוביץ: "פיילוט הסיוע לתושבי הדרום בשיתוף שירות התעסוקה הוא המשך ישיר של המתווה שפעל בהצלחה בטבריה ובלוד ובמסגרתו סייעו נציגות רשות האכיפה והגבייה לאזרחים בלשכות התעסוקה בהכוונה ובהסדרת חובותיהםלמול הנושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully