וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה הילרי קלינטון: "איוונקה טראמפ השתמשה במייל פרטי"

20.11.2018 / 9:10

לפי דיווחים ב"וושינגטון פוסט", בתו של הנשיא טראמפ, שלחה מאות אי-מיילים בנושא הממשל באמצעות כתובת אימייל פרטי. הודעות מסוג זה הן הפרות של הכללים הפדרליים. לדברי איוונקה, היא לא הכירה את הנהלים

צילום: שגרירות ארה"ב, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: איוונקה טראמפ בפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים)

איוונקה טראמפ שלחה מאות אי-מיילים הקשורים בעבודתה בבית הלבן באמצעות כתובת אי-מייל פרטית - כך עולה מכתבה שפורסמה הלילה (שלישי) ב"וושינגטון פוסט". לפי הכתבה, שהתבססה על אנשים הבקיאים בהתכתבויות, הודעות רבות נשלחו לבכירים בממשל, ליועצים בבית הלבן ולעוזריה של איוונקה, תוך הפרה של הכללים הפדרליים בנושא.

שימוש בכתובת מייל פרטית היא בעייתית הן משום שעל פי החוק האמריקני, כל התכתובות של יועצים בבית הלבן צריכות להישמר בארכיון, והן משום ששימוש בכתובת שאינה מאובטחת עלולה להגדיל את הסיכון שלהאקרים או ממשלות זרות תהיה גישה למידע. כזכור, אחת הטענות העיקריות בקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ נגד המועמדת הדמוקרטית דאז הילרי קלינטון היה השימוש התכוף שלה בחשבון אי-מייל פרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ, מעשים שנעשו גם הם תוך הפרה של הכללים.

איוונקה ודונלד טראמפ בקמפיין בחירות האמצע באוהיו 5 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
לא הכירה את מלוא הנהלים. איוונקה ואביה/רויטרס, רויטרס

במחלקת האתיקה של הבית הלבן למדו על ההתנהלות של איוונקה טראמפ כאשר עברו על תכתובות דואר אלקטרוני של כמה סוכנויות ממשלתיות, וגילו שם חילופי הודעות שנעשו מכתובת דואר עם אותה הסיומת המשותפת לה ולבעלה, ג'ארד קושנר. השניים פתחו בדצמבר 2016 כתובות דואר אלקטרוני במייקרוסופט עם הדומיין "ijkfamily.com". השימוש בכתובת הפרטית נעשה לאורך מרבית שנת 2017. איוונקה טראמפ הצטרפה אל הממשל בסוף מרץ 2017, כחודשיים לאחר השבעת אביה לנשיא, ומאז משמשת יועצת בכירה לנשיא במגוון תחומים.

לפי הכתבה מהלילה, כמה עוזרים נבהלו מכמות הודעות האימייל שנשלחו - ונדהמו מתגובתה של טראמפ כאשר נשאלה על המעשה. היא, מצידה, אמרה כי לא הכירה את מלוא הנהלים בנושא. בהצהרה מטעם עורך דינה של טראמפ נמסר כי אכן היא השתמשה בכמה מקרים באימייל פרטי, אך כי הודעות אלו לא כללו מידע מסווג, וכי הודעות שהיו קשורות בעבודתה לממשל הועברו לבית הלבן כדי שיוכלו להישמר בארכיון.

הילרי קלינטון בסיאול, קוריאה הדרומית, אוקטובר 2017. רויטרס
טראמפ טען כי השתמשה באופן תכוף בחשבון אי-מייל פרטי. קלינטון/רויטרס

"בזמן תקופת המעבר אל תוך העבודה בממשל, אחרי שכבר קיבלה גישה לחשבון רשמי אבל טרם קיבלה הנחיות, גברת טראמפ מדי פעם השתמשה בחשבון הפרטי שלה, כמעט תמיד כדי לדון בפרטים לוגיסטיים הקשורים במשפחתה", נמסר בהצהרה.

עוד נמסר, כי השימוש שעשתה איוונקה טראמפ באימייל פרטי שונה מהשימוש שעשתה קלינטון: "גברת טראמפ לא יצרה שרת פרטי בביתה או במשרד, שום מידע מסווג לא עבר באימיילים, ואף הודעת דואר לא נמחקה ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully